شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی استان اردبیل تکمیل شده است اظهار کرد: محدودیت جدی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا داریم و تنها چاره کنترل وضعیت کنونی و کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی استان اردبیل تکمیل شده است اظهار کرد: محدودیت جدی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا داریم و تنها چاره کنترل وضعیت کنونی و کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی افزود: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند و افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در تحت مراقبت هستند تا چرخه ویروس هر چه سریع‌تر مهار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

حبیب زاده آمار کل واکسن‌های تزریق شده را بیش از ۳۴۱ هزار دوز اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۷۲ هزار دوز واکسن نوبت اول و بیش از ۶۹ هزار دوز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دوز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلاء نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر مؤثر است.

نحسی کرونا در اردبیل با فوت ۱۳ بیمار جدید/ ۸۷۴ بیمار بستری هستند

مرگ در کمین ۱۱۷ بیمار بد حال کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعته گذشته ۱۳ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۱۵۷ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۱۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع