اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود آب مناسب و راه دسترسی به خالی شدن مناطق روستایی در سال‌های اخیر سرعت بیشتری داده است.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در مسیر توسعه متوازن و برقراری عدالت در مناطق روستایی ثمره مناسبی به همراه نداشته و باید در برنامه هفتم توسعه به دنبال راهکاری درست و منطقی در تمرکز تولید و ثروت در مناطق روستایی و عمران و آبادانی این مناطق باشیم.

وی خالی شدن روستاها را به مفهوم کاهش ظرفیت تولید و خوداتکایی در بخش‌های زیربنایی اعلام کرد و گفت: مهاجرتی که روستاییان به شهرها انجام می‌دهند نتایج رنج‌آور و فلاکت‌باری به همراه دارد که ثمره آن را در کاهش توان اقتصادی و اشتغال به عینه مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور برای بازدید از راه‌های مواصلاتی انگوت و گرمی افزود: خود مسئولان با سفر به این مناطق محروم از نزدیک عمق محرومیت و نداری را لمس می‌کنند و اذعان دارند که وضعیت راه‌ها، آب شرب و توسعه منطقی روستاها مسیری درست را نپیموده است.

اسماعیلی از تلاش برای تأمین اعتبار کافی با هدف روکش آسفالت و همچنین بهسازی و بازسازی محورهای مواصلاتی این شهرستان در مناطق شهری و روستایی تصریح کرد: قرار است اعتبارات لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین شود تا در فرصت فصل کاری طرح‌ها به سرانجام برسد.

وی به فرسودگی ماشین‌آلات حوزه راهداری نیز اشاره کرد و ادامه داد: سازمان راهداری برای خرید ماشین‌آلات جدید با شرکت هپکو قراردادی را امضا کرده که مقرر شد از محل این خریدها چند دستگاه ماشین‌آلات به استان اختصاص یابد که سهم شهرستان انگوت و گرمی برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/