مسئول خواهران قرارگاه فاطمه‌الزهرا(س) استان اردبیل گفت: شایسته نیست مرزبندی زن با حجاب و بی‌حجاب را به عنوان اصلی‌ترین موضوع ترویج داده و یا بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش آذرمغان به نقل از مهر، فاطمه بردبار، اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی فاطمه‌الزهرا (س) در حوزه‌های مختلف و با هدف توانمندی گروه‌های مختلف جامعه با محوریت محلات اقدامات مناسبی را انجام داده و در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردم نهاد استفاده می‌کند.

وی رویکرد قرارگاه را به صحنه کشیدن مردم و ظهور تمدن اسلامی بیان کرد و گفت: ما بر این باوریم که بدون همراهی مردم و گروه‌های تأثیرگذار در جامعه به ویژه محلات نمی‌توان در رسیدن به اهداف موفق عمل کرد.

مسئول خواهران قرارگاه فاطمه‌الزهرا (س) استان اردبیل شناسایی تیم‌های مختلف عملیاتی و اجرایی را در محلات مختلف با هدف حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی مردم یادآور شد و تصریح کرد: در کنار تسهیل‌گری در این حوزه سعی و تلاشمان بر این است تا به صورت معقول و منطقی با مشکلات روبه‌رو شده و نسبت به حل آنها هدف‌گذاری درستی را داشته باشیم.

بردبار افزود: هر چند بی‌حجابی و بد حجابی بنیان خانواده را متزلزل می‌کند اما سعی ما بر این نیست که یک مرزبندی بین زن باحجاب و یا بی‌حجاب به وجود آوریم بلکه تلاشمان بر این است تا با نگاه حفظ کرامت و ارتقا هویت زن مسلمان به سمتی برویم تا با ایجاد رابطه مهربانانه و صمیمی‌تر دختران و زنان آینده را به سمت حجاب هدایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با رویکرد گفت‌و گو محور و ایجاد تعامل با زنان در محلات مختلف، پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای اداری و اجتماعی تلاش می‌کنیم تا با تبیین و تشریح هویت، اصالت و کرامت زن مسلمان موضوع عفاف و حجاب را به صورت عقلانی و منطقی درک کرده و بانوان را ترغیب و تشویق به حفظ حجاب کنیم.

بردبار با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اضافه کرد: در این ایام در چهار محور در ادارات، دانشگاه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها برنامه‌های مختلفی در حال اجراست و در کنار آن به صورت محله‌محور در محلات مختلف شهرهای استان سعی و تلاشمان بر این است تا اهمیت و جایگاه حجاب را برای گروه‌های مختلف جامعه تبیین کرده و زمینه اقنایی در این موضوع را به وجود آوریم.

مسئول خواهران قرارگاه فاطمه‌الزهرا(س) استان اردبیل بیان کرد: در کنار طرح موضوع حجاب و عفاف، با طرح مسائل و موضوعات سبک زندگی، مهارت‌ها و توانمندی‌های گروه‌های مختلف جامعه به ویژه زوجین و ایجاد گفتمان مهدویت سعی بر این است تا سلامت روحی و روانی افراد جامعه نیز تضمین شود.

انتهای پیام/