به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، رضا شیرین‌زاده عصر یکشنبه در جلسه ستاد سفر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل اظهار کرد: قیمت بلیت سفرهای نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اردبیل افزایش نمی‌یابد و در صورت اقدام خودسرانه شرکت‌های مسافربری برای افزایش قیمت بلیت‌ها در سفرهای نوروزی، با متخلفان برخورد قانونی […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، رضا شیرین‌زاده عصر یکشنبه در جلسه ستاد سفر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل اظهار کرد: قیمت بلیت سفرهای نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اردبیل افزایش نمی‌یابد و در صورت اقدام خودسرانه شرکت‌های مسافربری برای افزایش قیمت بلیت‌ها در سفرهای نوروزی، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های سفر و ترغیب مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی بین شهری، قیمت بلیت اتوبوس در سفرهای نوروز ۱۴۰۰ تغییری نمی‌کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه باید ۸۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار و جابجا کنند.

شیرین‌زاده افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیت باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا سازمان فنی اطلاعات ایران استعلام کنند.

شیرین‌زاده اضافه کرد: امسال بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در استان اردبیل جابجا شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی از فعالیت ۵۴ شرکت مسافربری با یک‌هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل سال گذشته در رضایتمندی مسافران و رسیدگی به شکایات آنها رتبه اول را در کشور کسب کرد، ادامه داد: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به منظور رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع