به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: از کاندیداهای محترم شورای شهر که به نتیجه اعتراض دارند می‌خواهیم که به شمارش جدید وثوق کامل داشته و آن را بپذیرند و از هرگونه سو ظن اجتناب نمایند. دادستانی محترم و دستگاه‌های نظارتی با دقت و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: از کاندیداهای محترم شورای شهر که به نتیجه اعتراض دارند می‌خواهیم که به شمارش جدید وثوق کامل داشته و آن را بپذیرند و از هرگونه سو ظن اجتناب نمایند. دادستانی محترم و دستگاه‌های نظارتی با دقت و وسواسی کامل در حال شمارش مجدد هستند.

وی همچنین اضافه کرد: از مسئولین قضائی و امنیتی نیز می‌خواهیم که بعد از اتمام کار متخلفین را شناسایی و با آنها به اشدّ وجه برخورد نمایند به حدی که درس بزرگی و بازدارندگی محکمی برای ادوار بعدی درست شود که این خیانت کاران ضربه به حیثیت کشور و نظام زده و مدیونیت عمومی پیدا کرده اند و نباید با آنها مماشات شود.

خطیب نماز جمعه اردبیل یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی را پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف سازندگی دانست و گفت: تولید واکسن کرونا در ایران، نشان داد که کشور ما خیز بزرگ علمی برداشته و توان خاصی در پیشرفت‌های علمی دارد.

آیت‌الله عاملی افزود: جای بسیار افتخار است که در هفته گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو قدم بسیار بزرگ علمی برداشت و دو هدیه خطیر علمی به ملت ما تقدیم کرد که در وهله اول از واکسن «نورا» رونمایی کرد که قابلیت رقابت و عرضه در سطح بین المللی را دارد در گام بعدی توانست به پهپادهای قاره پیما با بُرد ۷ هزار کیلومتر دست پیدا کند و از آن رونمایی نماید که این پهپادها از تکنولوژی بسیار پیشرفته و پیچیده برخوردار است و دستیابی سپاه به آن، نشان می‌دهد که ایران اسلامی در آینده، عرصه‌های بسیار مهم صنعتی، دفاعی و نظامی را فتح خواهد کرد.

وی ادامه داد: دشمنان، مخصوصاً از روز گذشته، سر و صدا راه انداخته اند که رونمایی از این پهپاد، پیام دارد. بله، پیام دارد اما پیام آن، پیام دفاعی است نه هجومی. پیام آن، این است که ایران به قدرت فائق منطقه‌ای تبدیل شده و بدون ایران، معضلات منطقه خاورمیانه، قابل حل نیست و ایران را نمی‌توان از معادلات منطقه‌ای کنار گذاشت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سپاه معظم در عرصه‌های دیگر نیز در گذشته، شاهکارها آفریده است که بیان آنها وقت بسیار مفصلی را می‌طلبد. هنوز ماهواره «نور ۱» بالای سر ماست. این ماهواره، ۱۶ بار روزانه با ارتفاع ۴۳۰ کیلومتر از سطح زمین، حول آن می چرخد و اطلاعات مورد نیاز را به مرکز مخابره می‌نماید.

آیت‌الله عاملی گفت: ملتی که در محاصره تکنولوژی، به این موفقیت‌های عظیم دست پیدا می‌کند، قطعاً با تحریم و فشار، تسلیم نخواهد شد. فشار تحریم، فوق العاده بود، اما اراده ملت ما با آن نشکست و در موضوع خودکفایی، تحریم را به فرصت تبدیل کرد و قبول برجام از سوی طرف‌های غربی نیز، به جهت اطلاع آنان از مقاومت و کفایت ملت ما بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در جریان تفاهم برجام، پای جان کری به جهت افتادن از دوچرخه شکسته بود. بعد از انعقاد برجام، یک سناتور آمریکایی به جان کری تعریض کرد و گفت وقتی از دوچرخه افتادی، پایت نشکست بلکه مغزت آسیب دید و نشان این آسیب مغزی، این است که ایران سر شما کلاه گذاشت. جان کری نیز در پاسخ گفت که شما سناتورها، خیال خام دارید؛ خیال می‌کنید که تحریم، ایران را تسلیم می‌کند اما این را بدانید که ایران، اهل تسلیم نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسته شدن ۳۵ سایت اطلاع رسانی منسوب به ایران و مقاومت توسط آمریکا که این هفته صورت گرفت و تعطیلی چندین کانال ماهواره‌ای ایران توسط آمریکا و اروپا که در گذشته صورت گرفته است، نشان می‌دهد که قوانین بین المللی در دنیای معاصر، هیچ گونه ضمانتی ندارد و بدیهی‌ترین حقوق انسان‌ها که همان حق دانستن است، به راحتی نقض می‌شود.

آیت‌الله عاملی ضمن آرزوی سلامتی برای مردم کشور اظهار کرد: برای همه ملت عزیز، آرزوی صحت، عافیت و مصونیت از بیماری داریم. اگر مشیت خداوند بر مرگ مغزی عزیزی قرار گرفت، خانواده آن عزیز، از اهدای عضو و نجات ده‌ها بیمار گرفتار، مضایقه ننمایند که در استان ما حدوداً ۱۲۰ بیمار نیازمند چشم به راه، در حسرت حیات دوباره هستند.

وی به آمار اهدای عضو در سال گذشته نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۳۰ نفر مرگ مغزی در سطح استان، صرفاً تعداد ۱۳ خانواده افراد مرگ مغزی، راضی به اهدای عضو شده اند و بقیه با دفن اعضا عزیزان خود در خاک سرد، ۱۲۰ بیمار نیازمند را نا امید کردند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اهدای عضو مصداق «مَن احیا نفساَ فکأنما احیا النّاس جمیعاً» است و اگر خود فرد مبتلی به مرگ مغزی شده، از اول، کارت اهدای عضو داشته و وصیت کرده باشد که در صورت مرگ مغزی، اعضا من اهدا شود، او در ساحت ابدیت، از ثواب احیا تمام انسان‌ها بهره مند می‌شود.

وی یادآور شد: آرامش میّت با گل، گریه، سر و صدا، مجالس پر طمطراق، عکس بزرگ کردن و سنگ قبرهای گران قیمت درست کردن نیست. حتی نامگذاری خیابان‌ها و پارک‌ها به نام میّت هم، هیچ تأثیری در احوال او در عالم برزخ و ابدیت ندارد و آرامش، فقط با صالحات است که یا خود میّت جلوتر فرستاده یا بازماندگان می‌فرستند. اگر بازمانده‌ها، اهدا عضو کنند، سپس ثواب آن را به میّت بدهند، او را در عالم نیاز، به آرامش بزرگی رسانده اند.

انتهای پیام/

منبع