حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس همچنان تاکید بر مهار تورم و بهبود شرایط توزیع کالاهای اساسی در جامعه است که در این زمینه انتظار می رود دولت هر چه سریعتر تکلیف ۲ وزارتخانه مهم جهاد کشاورزی و صمت را مشخص کند. وی […]

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس همچنان تاکید بر مهار تورم و بهبود شرایط توزیع کالاهای اساسی در جامعه است که در این زمینه انتظار می رود دولت هر چه سریعتر تکلیف ۲ وزارتخانه مهم جهاد کشاورزی و صمت را مشخص کند.

وی تصریح کرد: مردم به معنای واقعی از تورم ۲.۵ ماهه اخیر به سطوح آمدند و هر روز بر گرانی ها افزوده می شود و دولت نتوانسته وعده های داده شده به مردم و نمایندگان مجلس را عملیاتی کند.

بی‌تدبیری در عدم نظارت، زمینه‌ساز سودجویی و فرصت طلبی

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه شرایط اقتصادی مردم پسندیده و مناسب جامعه ایرانی نیست و بهتر است با راهکارهای علمی و کارشناسی زمینه مهار تورم و تقویت رشد تولید را به معنای واقعی فراهم کنیم تا رضایت مقام معظم رهبری در سال جاری فراهم آید.

حجت الاسلام موسوی به صف های طولانی تهیه نان در اردبیل اشاره کرد و افزود: مردم مظلوم چه گناهی کردند که باید ساعت های طولانی را در صف نان و مرغ بایستند در حالی که در این شرایط باید فضایی به وجود آید تا مردم به راحتی بتوانند اقلام و کالاهای ضروری و مایحتاج معیشتی خود را به سهولت تأمین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار گرانی، بی تدبیری برخی مسئولان در عدم نظارت زمینه سودجویی و فرصت طلبی را به ویژه در حوزه نان به وجود آورده و مردم ساعت های طولانی را صرف خرید نان می کنند.

حجت الاسلام موسوی با انتقاد از مجوزهای صادر شده در روی کاغذ اضافه کرد: این مجوزها دردی را دوا نمی کند و آن گونه که شنیده می شود ۶۰ مجوز نانوایی در اردبیل صادر شده در حالی که چنین نانوایی هایی وجود خارجی ندارند.

وی فروش آرد به شکل آزاد و خارج از چرخه مصرف مردم را دیگر گلایه های مطرح شده عنوان کرد و ادامه داد: در کنار کم شدن تعداد نانوایی های فعال و کاهش آرد سهمیه ای آنها مشکل دیگری که در این حوزه به وجود آمده تغییر ساعات پخت نان در نانوایی ها است که از ساعت ۲ عصر به بعد دیگر امکان خرید نان وجود ندارد.

بعید است راه آهن اردبیل شهریورماه آماده افتتاح شود

موسوی به رویکرد کمیسیون اقتصادی مجلس برای افزایش یارانه ها با خرید کارت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: بهتر است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وعده خود در پایین آوردن نرخ کالاهای اساسی عمل کند چرا که به هیچ وجه با نرخ های موجود در فروشگاه های زنجیره ای توان خرید برای خانواده ها وجود ندارد.

وی به تخصیص سه درصد منابع نفت به استان های کمتر توسعه یافته و محروم اشاره کرد و افزود: با تلاش و پیگیری هایی که انجام دادیم، قرار شد سهم استان اردبیل از این محل به ۵۰۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به وعده جدید خود در افتتاح راه آهن اردبیل – میانه نیز اشاره کرد و ادامه داد: بعید است با کندی فعالیت پیمانکاران راه آهن این پروژه شهریورماه آماده افتتاح شود اما در کنار ۲۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی در قالب لایحه بودجه سال جاری برای خط ریلی اردبیل قرار شده منابع ویژه ای به این پروژه تخصیص پیدا کند که پیش بینی می کنیم تا آخر سال راه آهن اردبیل – میانه به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار