به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، علی نیکزاد شامگاه جمعه در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی اردبیل – میانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نباید موانعی در تکمیل راه آهن اردبیل – میانه به تأخیر و تعلل در تکمیل و افتتاح این پروژه خللی وارد کنند بلکه برای حمل و […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، علی نیکزاد شامگاه جمعه در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی اردبیل – میانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نباید موانعی در تکمیل راه آهن اردبیل – میانه به تأخیر و تعلل در تکمیل و افتتاح این پروژه خللی وارد کنند بلکه برای حمل و نقل بار به ویژه تولیدات صنعتی استان، احداث راه آهن اردبیل – میانه بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: هر چند راه آهن اردبیل – میانه در مسیر کوهستانی قرار گرفته اما ضروری است با استفاده از توان پیمانکاران هر چه سریع‌تر این پروژه و مصالح مورد نیاز آن تأمین و تکمیل شده و به موقع اهالی استان از خط ریلی ایمن استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به بازدیدهای ماهانه و مکرر از این پروژه اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت باید از طرف میانه نیز ریل‌گذاری راه آهن را آغاز کند و در کنار آن بخشی از مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت شود.

نیکزاد افزود: ما در استان سه پروژه مهم و اساسی را تا پایان سال پیگیری می‌کنیم که اولین پروژه فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد است که باند اصلی آن بعد از بهسازی و نصب چراغ و دستگاه‌های کمک ناوبری تا پایان فصل کاری به اتمام رسیده تا در شش ماهه دوم سال شاهد لغو و تأخیر پروازها در فرودگاه اردبیل نباشیم.

وی پروژه دوم اولویت‌دار استان را تعریض و چهار خطه کردن محور اردبیل – سرچم اعلام کرد و ادامه داد: از ۱۷۵ کیلومتر این مسیر در پنج قطعه پروژه در حال اجراست که امیدواریم با امضای تفاهمنامه تأمین اعتبار از طریق بانک عامل که به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید، این محور ارتباطی در زمان مقرر به یک محور ایمن و تردد سهل برای هموطنان در رسیدن به مرکز کشور تبدیل شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس سومین پروژه را راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد اعلام کرد و گفت: برخلاف قول وزیر سابق راه و شهرسازی که ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری و ۹۰ درصد زیرسازی باید به انجام می‌رسید، با تأخیر ۶ ماهه این هدف‌گذاری انجام نشده و همتی مضاعف نیاز است تا مطالبه مردم استان در به سرانجام رساندن این پروژه تا پایان سال تحقق پیدا کند.

نیکزاد اضافه کرد: قرار است از سال بعد نیز راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد که ردیف اعتبار ملی دارد، شروع شده و به سرانجام رسیدن این پروژه کمک شود.

انتهای پیام/

منبع