رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار سایر دستگاه‌ها مبارزه بی‌امانی را با قاچاق کالا و ارز به عنوان مؤلفه اصلی در زمین‌گیر شدن تولید داخلی انجام می‌دهد تا به توانمندی اقتصاد داخلی کمک کنند. وی میزان کشف لوازم صوتی، تصویری و موبایل قاچاق […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار سایر دستگاه‌ها مبارزه بی‌امانی را با قاچاق کالا و ارز به عنوان مؤلفه اصلی در زمین‌گیر شدن تولید داخلی انجام می‌دهد تا به توانمندی اقتصاد داخلی کمک کنند.

وی میزان کشف لوازم صوتی، تصویری و موبایل قاچاق را نیز در استان اردبیل با رشد ۷۰ درصدی مناسب ارزیابی کرد و گفت: به تناسب کشش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و تقاضایی که در برخی از کالاها وجود دارد، عده‌ای قاچاقچی ترغیب و تشویق به واردات غیرقانونی این کالاها می‌کنند تا با ورود آنها به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان تعادل به هم خورده و در نتیجه تورم و افزایش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزایش نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی و دو نرخ بودن قیمت کالا را فرصت سودجویی برای عده‌ای افراد دلال اعلام کرد و افزود: در سال گذشته و امسال در حمایت از تولید داخلی و کمک به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف کالاهای صنعتی کشور و استان اردبیل برنامه‌ای ویژه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و اجرا شد.

صادقی تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده در سطح کشور استان اردبیل جز سه استان برتر کشور در مبارزه با قاچاق کالا معرفی شد که این خود نوید تقویت تولید داخلی را می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار کشف گروه کالاهای قاچاق متعدد در سطح استان که یک جهش قابل توجهی را دارد، در سال‌های اخیر سعی شده تا موضوع تعمیق تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه نیز در استان اردبیل اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزایش ساخت داخل و جایگزینی آن با واردات را از جمله این رویکردها برشمرد و اضافه کرد: در استان اردبیل با تولید انواع ام. دی. اف، رزین‌های صنعتی، ورق‌های اچ. پی. ال، ورق‌های رویه درب‌های چوبی، ماشین‌آلات خط تولید انواع ماسک، قطعات الکترونیکی و… به میزان ۱۰۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی انجام شده است.

صادقی بیان کرد: در صورت عدم تولید این محصولات در استان، این میزان ارز برای تأمین کالاهای یاد شده از کشور خارج تأمین می‌شد که با تولید داخلی جلوی این ارزبری گرفته شده است.

وی ادامه داد: با تحقق ۵۲۰ درصدی اهداف تعریف شده در تعمیق و افزایش ساخت تولید، استان اردبیل توانسته در سال گذشته رتبه دوم را در کشور به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع