معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل با اشاره به این که میزان تصادفات رانندگی اردبیل ۱۱۲ درصد افزایش یافته است گفت: کمبود احداث بزرگراه در استان اردبیل داریم که این مسئله کوتاهی مسئولان را در توجه به این مهم نشان می‌دهد.

یوسف خدادادی عصر امروز در جلسه پیشگیری از تصادفات جاده‌ای استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه نیمه نخست امسال با یک آمار غیر منتظره افزایش ۱۱۳ درصدی تصادفات رانندگی در استان را نشان می‌دهد که در این زمینه اهمیت به احداث بزرگراه‌ها اولویت اساسی است.

وی بیان کرد: طبق آمار اردبیل در احداث بزرگراه ۹ کیلومتر از میانگین کشوری عقب مانده است که این میزان نشان دهنده بی‌توجهی و کوتاهی مسئولان به این مسئله است که در احداث بزرگراه تاکنون اقدامات مناسبی انجام نیافته و این مسئله می‌تواند در افزایش تصادفات نقش بسیار قابل توجهی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل بیان کرد: سفر رئیس جمهور به استان فرصت مناسبی برای اخذ اعتبارات کافی در حوزه راه و حمل و نقل ریلی است تا بتوانیم کمبودهای احداث بزرگراه را برطرف کرده و نگرانی صعود تصادفات را کاهش دهد تا امنیت و آرامش در جاده‌ها تا حد امکان تامین شود.

خدادادی تصریح کرد: ارتقای ایمنی جاده‌ها نیازمند تعاملات همه‌جانبه رسانه‌ها است که در این زمینه از این قشر نیز انتظار داریم تا همکاری همه‌جانبه‌ای در بحث فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا کند و بی‌دقتی مردم نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را با اطلاع‌رسانی کاهش دهد.

وی اظهار کرد: متاسفانه ۷۰ درصد تصادفات استان مربوط به بخش شمالی است که با توجه به حساسیت مسئله باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم به ندرت مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای را کاهش داده و مشکلات و نارسائی‌های مربوط به این موضوع را برطرف کنیم.