مهرداد حمداللهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۵۲۶ هزار راننده در حوزه حمل و نقل بار در کشور فعالیت می‌کنند و ۴۱۲ هزار کامیون نیز در این حوزه فعال هستند. وی ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل بار را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: در این زمینه رایزنی‌ها […]

مهرداد حمداللهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۵۲۶ هزار راننده در حوزه حمل و نقل بار در کشور فعالیت می‌کنند و ۴۱۲ هزار کامیون نیز در این حوزه فعال هستند.

وی ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل بار را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: در این زمینه رایزنی‌ها با وزارت صمت آغاز شده و تا ۲ ماه آینده در قالب کمیته مشترک آیین‌نامه واردات خودروهای زیر پنج سال و همچنین کامیون‌های جدید به این حوزه فراهم می‌آید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در قانون بودجه سال‌جاری پیش‌بینی‌های لازم برای واردات کامیون‌های با پنج سال کارکرد فراهم آمده و در زمینه وزارت صمت باید اقدامات اساسی خود را آغاز کند.

حمداللهی به جابجایی بیش از ۵۱۱ میلیون تن کالا در سال‌ گذشته اشاره کرد و افزود: سه درصد افزایش جابجایی بار را نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم و تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری این ظرفیت توسعه پیدا کند.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این عرصه را فرار بار و حمل بار بدون بارنامه اعلام کرد و ادامه داد: از طریق سامانه‌ «داپ» این امر مورد رصد قرار می‌گیرد تا کامیون‌های متخلف شناسایی و به استان‌ها ابلاغ شده و در مراحل مختلف برخورد با شرکت‌های متخلف و رانندگان انجام شود.

حمداللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا فرار بار در کشور دغدغه‌ها و مشکلاتی را برای فعالان این حوزه به وجود آورد و قطعا با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی این مشکل رفع و در سال‌های آینده به صفر خواهد رسید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد افزایش کرایه بار در سال‌جاری نیز اضافه کرد: ما پیشنهادات خود را ارائه کردیم ولی منتظر تصمیم نهایی سازمان حمایت هستیم تا نرخ جدید جابجایی بار را در کشور اعلام کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار