مرتضی ابراهیمی در جریان برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی مولانا، یگانگی و بیگانگی در اشعار عرفانی در اردبیل در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: نام و آوازه مولانا بین‌المللی و جهانی است و در اشعار خود نمودهایی از وحدت، یگانگی، همگرایی و نوع‌دوستی را به عینه می‌توان مشاهده کرد. وی تصریح کرد: […]

مرتضی ابراهیمی در جریان برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی مولانا، یگانگی و بیگانگی در اشعار عرفانی در اردبیل در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: نام و آوازه مولانا بین‌المللی و جهانی است و در اشعار خود نمودهایی از وحدت، یگانگی، همگرایی و نوع‌دوستی را به عینه می‌توان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: مولانا تعلق به قوم، قبیله و یا کشور خاصی ندارد بلکه شاعر فرا سرزمینی است که در اشعار خود به خوبی توانسته فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی را به شایستگی به نمایش بگذارد.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در اشعار مولانا به خوبی می‌توان سخن از علم، روشنایی و دانایی را مشاهده کرد و این شاعر مخالف غم، جهل، اندوه و ناراحتی برای جامعه بشری است.

ابراهیمی افزود: ما در قالب این همایش‌ها تلاش می‌کنیم تا با استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی ابعاد متعددی از اشعار و همچنین ویژگی‌های مولانا را تبیین و تشریح کرده و اندیشه والامقام این شعار برجسته را برای آیندگان به خوبی تبیین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای این همایش بین‌المللی بیش از ۱۰۰ مقاله به صورت تخصصی ارسال شده بود که از این تعداد ۸۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت تا در این همایش به صورت ویدئوکنفرانسی ارائه شود.

ابراهیمی اضافه کرد: قطعاً در سال‌های آینده تلاش خواهیم کرد تا این همایش را با گستردگی بیشتری برگزار کرده و ابعاد مختلف شخصیت عرفانی و شعرهای بی‌نظیر مولانا را برای علاقمندان و مخاطبان تبیین و تشریح کنیم.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: در عصری که انسان گرفتار جهل، نادانی و برخی از خرافات شده اشعار بلند مولانا، روح معنوی و سلوک عرفانی او برای بشریت چراغ راه و هدایت است.

انتهای پیام/

منبع