به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر دوشنبه در آئین گشایش نمایشگاه دستاوردهای وقف و تجلیل از یاوران این حوزه در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: ما آماده مشارکت در احیای موقوفه ملاهادی هستیم و شایسته است با توسعه فرهنگ ایثار و گذشت تعیین تکلیف موقوفات را با همکاری دستگاه‌های مختلف و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر دوشنبه در آئین گشایش نمایشگاه دستاوردهای وقف و تجلیل از یاوران این حوزه در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: ما آماده مشارکت در احیای موقوفه ملاهادی هستیم و شایسته است با توسعه فرهنگ ایثار و گذشت تعیین تکلیف موقوفات را با همکاری دستگاه‌های مختلف و وراث انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۶۵ سال تعیین تکلیف موقوفه «باتمان قلیچ» را در اردبیل شاهدیم تا به نیت واقف در احداث بیمارستان عمل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تنوع خدمات اوقاف را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و گفت: با رویکرد فناورانه توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزا در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن اجرای طرح «شمیم خدمت» و «شمیم حسینی» را با هدف کمک به دانش‌آموزان شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: امسال تصمیم گرفتیم تا برای نشان دادن فعالیت‌های تأثیرگذار نهاد وقف، نمایشگاهی را برپا کنیم تا دستاوردهای این حوزه در آبادانی و ارتقای سطح فرهنگی و خدمات رفاهی را در استان به نظاره بنشینیم.

وی تنوع خدمات ارائه شده در امامزاده‌های مسیر مسافران و گردشگران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امامزاده‌هایی نظیر عبدالله کلور، سید دانیال خلخال، سید صدرالدین، سید سلیمان و سید ابراهیم در مشگین‌شهر نمونه‌هایی از این مجموعه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام ستوده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند در سال‌های اخیر با نگاه توسعه‌ای و تحول سعی کردیم خدمات را تنوع ببخشیم اما همچنان با نقص‌هایی نیز روبه‌رو هستیم.

وی بیان کرد: نقص اول ما عدم تطبیق‌سازی زمانی در موقوفات است و باید به سمت ثبت موقوفات جدید حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام ستوده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر چند عمده وقف‌ها مذهبی و معنوی است اما باید به سمت وقف‌های جدید با کارکردهای نو حرکت کنیم که خرید تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و تجهیزات آموزشی برای مدارس روستایی نیاز ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل دومین نقص را عدم تعیین تکلیف موقوفات در شهرهای مختلف اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه راهبرد اوقاف اجرای امینانه نیت واقفان است، ما باید هر چه سریع‌تر موقوفات بلاتکلیف نظیر حمام ملاهادی، موقوفه تازه شهر و سایر موقوفات را تعیین تکلیف کنیم.

انتهای پیام/

منبع