به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در بیانیه‌ای مداخله جویانه و به بهانه اجرای حکم دادگاه علیه ۲ نفر از قاتلان در جریان اغتشاشات پراکنده اخیر، از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست تا به مجازات‌ها […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در بیانیه‌ای مداخله جویانه و به بهانه اجرای حکم دادگاه علیه ۲ نفر از قاتلان در جریان اغتشاشات پراکنده اخیر، از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست تا به مجازات‌ها پایان دهند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این بیانیه مدعی شد که اتحادیه اروپا از اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی منزجر شده است!

«جوزف بورل» در ادامه ادعا کرد: این نشانه دیگری از سرکوب خشونت آمیز تظاهرات از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی است!

در ادامه این بیانیه اتحادیه اروپا بار دیگر از مقام‌های ایران خواسته که فوراً به اعمال و اجرای احکام دادگاه‌ها علیه قاتلان پایان دهد!

گفتنی است که محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه سید روح الله عجمیان شد، صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آنها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادث آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

پس از دستگیری عوامل شهادت سیدروح الله عجمیان، در بازسازی صحنه جرم متهمان نحوه قتل را بازسازی کردند.

همچنین اظهارات و اقاریر صریح و متعدد متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم و تشریح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه آنها و کشف مطالب مجرمانه، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از روز حادثه مبنی بر نحوه به شهادت رساندن مدافع امنیت شهید سید روح الله عجمیان نیز تماماً اتهامات متهمان را اثبات می‌کرد.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتاً نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر