به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نادر فلاحی بعد از ظهر شنبه در بازدید از مراحل آغاز به کار موزه عشایر در اردبیل از تکمیل پروژه احداث موزه عشایر شاهسون در شهرستان گرمی خبر داد. وی تصریح کرد: این موزه و نمایشگاه دائمی با هدف ایجاد فضایی برای معرفی جاذبه‌ها، سبک زندگی، آئین‌ها و فرهنگ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، نادر فلاحی بعد از ظهر شنبه در بازدید از مراحل آغاز به کار موزه عشایر در اردبیل از تکمیل پروژه احداث موزه عشایر شاهسون در شهرستان گرمی خبر داد.

وی تصریح کرد: این موزه و نمایشگاه دائمی با هدف ایجاد فضایی برای معرفی جاذبه‌ها، سبک زندگی، آئین‌ها و فرهنگ زندگی جامعه عشایر شاهسون راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل معرفی شهدای عشایر، آئین‌ها و رسومی همچون عروسی و عزاداری، طایفه‌ها و تیره‌های عشایر را از جمله بخش‌های این موزه برشمرد.

فلاحی گفت: مطالعات در این زمینه انجام و با جمع‌آوری مستندات لازم تلاش شده تا ظرفیت‌ها و آئین‌های عشایر در این موزه به نحوی شایسته به نمایش درآید.

وی افزود: تمامی مؤلفه‌های مربوط به آداب، آئین، رسوم، سبک زندگی و نقش جامعه عشایری در فرهنگ و اقتصاد منطقه و نیز معرفی نقش آنها در مرزبانی و حراست از کشور در این موزه ارائه می‌شود تا علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: این موزه نقش اساسی در معرفی جامعه عشایر استان به ویژه برای گردشگران به منطقه خواهد داشت و می‌تواند زمینه‌ساز احیای آداب و رسوم و نیز رونق تولیدات عشایر شود.

انتهای پیام/

منبع