مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: موزه آب با محوریت آبگرم ژنرال و پهنلو در سرعین راه‌اندازی می‌شود.

علی حیدری در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: سرعین دارای ۲۵ چشمه آبدرمانی است که ۱۵ مورد از آنها آبگرم معدنی و مابقی آب سرد برآمده از دل کوه سبلان هستند.

وی تصریح کرد: ما در سال‌جاری تلاش بر واگذاری آب‌های گرم با اولویت اهالی سرعین را داریم تا آنها بتوانند این مجموعه‌ها را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به احداث مجتمع‌های آبدرمانی مدرن در سرعین در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده تا آبگرم گاومیش‌گلی نیز به عنوان نماد آب‌های گرم استان به صورت سر باز و سنتی حفظ شده و سرمایه‌گذاری‌ها برای بهبود ارائه خدمات در این آبگرم باشد.

حیدری تأمین آب مجتمع‌های مختلف آب‌درمانی را در سرعین یادآور شد و افزود: ما هیچ مشکلی در تأمین آب مورد نیاز آبدرمانی‌ها نداریم و در ۲ سال اخیر ریالی از بابت عوارض آب‌های گرم از صاحبان این مجموعه‌ها دریافت نکردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی بیشترین همراهی را با فعالان آب‌های درمانی داشته و آمادگی داریم سهم شهرداری سرعین را نیز بر اساس مصوبات قانونی از محل عوارض آب‌های گرم پرداخت کنیم.

حیدری اضافه کرد: در کنار احداث موزه آب در سرعین با محوریت آبگرم ژنرال و پهنلو سعی داریم تا مجموعه‌های آب‌های درمانی را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به سمت احداث کلینیک‌های پزشکی و درمانی سوق دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مورد مقسم آب سرعین و نیر بیان کرد: با ۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این مقسم آب نیر و سرعین را از دامنه‌های سبلان به شکل مناسب تقسیم‌بندی کرده و تأمین منابع آب واحدهای تولیدی و روستاهای مسیر سرعین و نیر را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/