شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن هشدار به مردم استان برای تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت فردی اظهار کرد: متأسفانه وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت ناگواری به خود گرفته که در صورت ادامه بی‌احتیاطی و عادی انگاری‌ها شاهد […]

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن هشدار به مردم استان برای تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت فردی اظهار کرد: متأسفانه وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت ناگواری به خود گرفته که در صورت ادامه بی‌احتیاطی و عادی انگاری‌ها شاهد وقوع موج پنجم در روزهای آینده خواهیم بود.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها و حضور در تجمعات، افزود: علی‌رغم هشدار به مردم برای عدم حضور در تجمعات در روزهای منتهی به اواخر خرداد شاهد حضور مردم در فعالیت‌های سیاسی بودیم که همین موضوع سبب تشدید وضعیت بیماری در این استان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردبیل را بسیار ضعیف عنوان و اضافه کرد: سرعت انتقال و انتشار ویروس کرونا در گونه‌های جدید مثل دلتای هندی بسیار بالا بوده و همین موضوع سبب ترس حوزه درمان استان برای غیرقابل مهار بودن موج جدید در صورت وقوع است.

حبیب‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون کرونا در رده‌های سنی بالای ۷۰ و ۷۵ سال در حال انجام است اما انتظار می‌رود مردم استان نسبت به رعایت موارد بهداشتی و حتی‌الامکان قرنطینه خانگی برای کمک به کادر درمان استان تلاش کرده و توجه کافی داشته باشند.

آمار مبتلایان جدید با شتاب در حال افزایش است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین آمار بیماری کرونا در استان اشاره و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۳۷ بیماری جدید در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تعداد کل بیماران تحت مراقبت و درمان در استان به ۲۱۴ نفر رسید که در مقایسه با هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این مسئول ضمن اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۲ نفر دیگر از همشهریان خود را بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ از دست دادیم که ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ای این عزیزان بار دیگر جدیت شیوع بیماری کرونا در استان را به مردم یادآوری می‌کنیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران ترخیصی ۳۰ نفر بوده که متأسفانه ۴۶ بیمار نیز همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت کنترل و درمان هستند.

وی افزود: در وهله اول ضمن هشدار به مردم برای قبول جدیت شیوع کرونا در استان اخطار می‌دهیم که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند بوده و خود مراقبتی را در اولویت حضور خود در جامعه قرار دهند چرا که هم‌اکنون استفاده از ماسک در استان اردبیل به شدت کاهش یافته و همین موضوع می‌تواند دلیل اصلی شیوع گسترده کرونا در روزهای آتی باشد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای اردبیل شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز، خلخال، بیله‌سوار و مشگین‌شهر به جز مرکز استان در وضعیت زرد قرار گرفته و تنها شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد.

با توجه به تداوم روند واکسیناسیون در استان اردبیل تا به امروز ۶۶ هزار و ۹۰۷ دوز واکسن نوبت اول و ۲۸ هزار و ۴۰۱ دوز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

انتهای پیام/

منبع