حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و گرامی داشت آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) اظهار کرد: حضرت امام حسن عسگری (ع) راهنمای واقعی مردم در رهایی از انحرافات جامعه بود و کفر و حق را به مردم شناساند. وی افزود: امام حسن […]

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و گرامی داشت آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) اظهار کرد: حضرت امام حسن عسگری (ع) راهنمای واقعی مردم در رهایی از انحرافات جامعه بود و کفر و حق را به مردم شناساند.

وی افزود: امام حسن عسگری (ع) در راه گسترش اسلام و رهبری جامعه مسلمین دچار رنج‌ها و سختی‌های فراوان شد و آنقدر در زندان‌ها و پادگان‌های نظامی بود که لقب شأن به عسگری مشهور شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه امام حسن عسگری (ع) در حفظ اعتقادات شیعه نقش مؤثری داشت، تصریح کرد: دعوت به وحدت و همدلی از خصوصیات نیکوی امام حسن عسکری (ع) بود و پیروان خود را همواره به خودداری از تحریک فرقه‌های مختلف و هدایت عامه به مکتب اهل بیت (ع) توصیه می‌کرد.

مهیا سازی جامعه برای عصر غیبت رسالت اصلی امام حسن عسگری (ع) بود

حجت‌الاسلام جعفرزاده، مهیا سازی جامعه برای عصر غیبت را مهمترین پیام امام حسن عسگری (ع) عنوان و خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه امام حسن عسگری (ع) به‌عنوان پیشوای مسلمانان، شناساندن و آماده‌سازی جامعه و مردم برای غیبت حضرت ولی عصر (عج) به مدتی طولانی بود؛ زیرا تولد جانشین و امام بعدی به دلیل دشمنی حکومت عباسی با ائمه معصومین (ع) در خفا اتفاق افتاده و کمتر کسی ازاین جریان با خبر بود.

وی گفت: انتظار تحقق وعده الهی بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا (ص) در جوامع اسلامی جریان داشته و مسلمانان برای رسیدن به آرمان واقعی همواره در تلاش بوده و با پیروی از فرامین معصومین علیه السلام و با درک درست از بازگشت عدالت راستین در رفع مشکلات و مبارزه با استکبار مجاهدانه در میدان عمل حاضرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ولایت حضرت ولیعصر (عج) را رکن دین اسلام و چراغ راه مسلمین بیان کرد و افزود: ولایت امام زمان (عج) به‌عنوان سرپرستی و حاکمیت آن امام بزرگوار بر افراد جامعه است و این ولایت، رکن دین و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین بوده و به یقین برای منتظران زمان غیبت همین پاداش بس که نام آنها در زمره یاران امام عصر (عج)، و از جمله کسانی ثبت‏ شود که آن حضرت را به هنگام ظهور همراهی می‌کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به دوران غیبت امام عصر (عج) تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای پیوند امام با مردم گسسته نشده است. امروز که در دوران غیبت کبرای آن حضرت قرارگرفته ایم ودوران نیابت عامه است، مقام معظم رهبری، به‌عنوان فقیهی وارسته، حکیم، دانای دین، آگاه به مسائل سیاسی، دوراندیش، بصیر، شجاع، متقی و دارای همه شرایط فقاهت و رهبری، در رأس جامعه اسلامی قرار گرفته و اطاعت از ایشان واجب و ضامن استحکام و دوام حکومت اسلامی است.

انتهای پیام/

منبع