نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: اگر حمایت جدی انجام نشود، تا سه ماه آینده بیشترین مهاجرت از گرمی رقم خواهد خورد و این مصیبتی بزرگ برای منطقه است.

به گزارش آذرمغان، دکتر ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید وزیر صمت از شهرک صنعتی گرمی اظهار کرد: شهرستان محروم گرمی در ردیف ۳۱ شهرستان محروم کشور به شمار می‌رود به طوری‌که مردم این منطقه از نبود زیرساخت‌های اشتغال و کارآفرینی به شدت رنج برده و همین موضوع به مهاجرت‌های بی‌رویه در این شهرستان دامن زده است.

وی آمار مهاجرت ۱۰ ساله گرمی را بیش از ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت این شهرستان در یک دهه اخیر از ۱۰۱ هزار نفر به کمتر از ۷۴ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تشدید مهاجرت را در سال‌های اخیر به ویژه از مناطق مرزی به شهرهای بزرگ کشور یادآور شد و تصریح کرد: همین موضوع سبب شده تا بسیاری از روستاها و شهرهای مرزنشین گرمی خالی از سکنه شوند.

 

 

اسماعیلی دلیل اصلی این مهاجرت را نبود فرصت اشتغال در شهرستان محروم گرمی و بی‌توجهی مسئولان به این منطقه اعلام کرد و افزود: نمونه این بی‌توجهی‌ها را در شهرک صنعتی گرمی شاهد هستیم که این شهرک فاقد زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر روشنایی مناسب، آسفالت معابر و آب و فاضلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران انگیزه چندانی برای حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ویژه شکرآباد و گرمی ندارند و بهتر است با مشوق‌های خاص سرمایه‌گذاران را در این منطقه ترغیب به سرمایه‌گذاری کنیم تا بیش از این جوانان ما از این منطقه مهاجرت نکنند.

اسماعیلی اضافه کرد: اگر حمایت جدی انجام نشود، تا سه ماه آینده بیشترین مهاجرت از گرمی رقم خواهد خورد و این مصیبتی بزرگ برای منطقه است که نیروی جوان و آماده اشتغال خود را از دست داده و گرمی به محل سالخورده‌ها تبدیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: دولت برای یک احداث کارخانه تولیدی قول مساعد داده تا زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر به وجود آید که در این زمینه امیدواریم وزیر صنعت، معدن و تجارت مقدمات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

انتهای پیام/