حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در اولویت کمیسیون اقتصادی قرار گرفته و ما تلاش می کنیم در ردیف های مختلف سهم استان اردبیل را در حوزه های مختلف افزایش دهیم. وی رتبه بیست و پنجم برای بودجه استان اردبیل را غیرقابل قبول خواند […]

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در اولویت کمیسیون اقتصادی قرار گرفته و ما تلاش می کنیم در ردیف های مختلف سهم استان اردبیل را در حوزه های مختلف افزایش دهیم.

وی رتبه بیست و پنجم برای بودجه استان اردبیل را غیرقابل قبول خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از شهرستان ها در ردیف مناطق برخوردار محاسبه شده شرایط رتبه بندی استان ها در بودجه ۱۴۰۱ متفاوت دیده شده است در حالی که ما اصرار داریم همه مناطق استان اردبیل در ردیف شهرهای کم برخوردار و محروم قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با این اقدام شاخص تخصیص اعتبارات استان ارتقا می یابد و ما در ردیف ۱۴ یا ۱۵ استان بالا قرار می گیریم که بودجه بیشتری را در سال آینده دریافت خواهند کرد.

اختلاف طبقاتی به وجود آمده در کشور فاجعه بار است
موسوی از پیگیری های استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تخصیص اعتبارات بیشتر به نفع استان قدردانی کرد و افزود: نمایندگان استان نیز متفق القول با حضور در کمیسیون های مختلف و حتی کمیسیون تلفیق سعی خواهند کرد بیشترین منابع در ردیف های مختلف به ویژه محرومیت زدایی به استان اردبیل اختصاص یابد.

وی در مورد حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: ما معتقدیم این عنوان باید از لایحه بودجه حذف شود و به جای آن یارانه و سوبسید برای تامین اقلام ضروری مردم به ویژه گندم و دارو اختصاص یابد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هیچ وجه برای کالاها و اقلام غیرضرور این منابع اختصاص نمی یابد و تلاش ما بر این است تا جلوی رانت و فساد در ارزهای ترجیحی گرفته شود.

موسوی ادامه داد: همین ارز ۴۲۰۰ تومانی به رانت ۲۰ هزار میلیارد تومانی در کشور منجر شده و با تلاش دستگاه های امنیتی، نظامی و نظارتی فردی که قصد خروج از کشور را داشته با رانت ۲۰ هزار میلیارد تومانی دستگیر شده است.

وی اختلاف طبقاتی به وجود آمده را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: اختلاف طبقاتی در کشور غوغا می کند و باید دولت راهکاری مناسب برای حل معضلات معیشتی مردم بیندیشد.

اجازه افزایش عمر بازنشستگی را نمی دهیم
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در لایحه سال آینده تدبیری خاص اندیشیده شده تا ۴ میلیون بیکار در کشور که عمدتا تحصیلکرده هستند فرصت های اشتغال مناسب پیدا کنند.

موسوی اشتغال را در کنار تولید چهار میلیون واحد مسکن مشوق اصلی در تشکیل خانواده و امر مبارک ازدواج دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس به جد مخالف افزایش دو سال به عمر بازنشستگی هستند و اجازه این کار را نخواهند داد.

وی بیان کرد: ما ضمن احترام به بازنشسته ها و تلاش برای همسان سازی حقوق آنها باید از ظرفیت جوانان در استخدام ها و جذب نیرو استفاده کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به موضوع لایحه منطقه آزاد نیز اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد تجاری حق هر چهار نقطه مرزی استان اردبیل است و ما از رئیس جمهور خواسته ایم تا بیله سوار، گرمی، ارشق مشگین و نمین در محدوده منطقه آزاد قرار گیرد تا اهالی این منطقه از مزایا و مشوق های آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

منبع