کمیته داوری استانی مهرواره محله هم‌دل در اردبیل تشکیل و پس از داوری اسامی نفرات منتخبِ این مهرواره اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محسنی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ظهر یکشنبه در جلسه کمیته داوری استانی مهرواره محله همدل، با بیان اینکه حضور کنشگران اجتماعی نشاط و نوع دوستی را در جامعه نشر می‌دهد اظهار کرد: در شرایط سخت کرونایی و نیز مشکلات معیشتی، مردم اگر مشارکت خیرین جامعه و نیز انسان‌هایی که به جز زندگی خود نسبت به زندگی سایر افراد جامعه حساس هستند، نبود وضع فعلی جامعه از این بدتر بود.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل خاطرنشان کرد: طرح مهرواره همدل، در تمام زمینه‌ها و با هدف حل مسائل و مشکلات مردم و محله به دست خود مردم راه اندازی شد که خوشبختانه، مردم با شناسایی مسائل مردم نشان دادند که به مسائل و اتفاقات اطراف خود حساس هستند.

حجت الاسلام محسنی با تاکید بر ضرورت تداوم برگزاری این مهرواره، دستگیری از نیازمندان و نوع دوستی را از شاخصه‌های جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: استان اردبیل نیز در این راستا یکی از استان‌های شاخص کشور است و این امر در مهرواره محله همدل با مشارکت بالای مردم به اثبات رسید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل محرومت زدایی در عرصه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: آنچه که امروز مردم به آن نیاز دارند روح مشارکت و همدلی و نیز توجه بیش از گذشته به زندگی مردم است.

منتخبین مهرواره محله همدل در استان اردبیل معرفی شدند

ثبت و بررسی ۲ هزار و ۵۰۰ مسئله بومی

حجت الاسلام محمد صادق قاسمی، راهیار استانی بنیاد هدایت نیز در ادامه این جلسه نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری این مهرواره در استان اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۴۳ مسئله از استان اردبیل در این مهرواره ثبت شده بود که اکثر مهرواره‌ای‌ها در حل مسئله نیز اقدامات خوبی را انجام دادند که در مرحله اول داوری که در شهرستان‌ها اتفاق افتاد ۳ نفر از هر شهرستان انتخاب شدند و با رأی مردم شهرستان یک نفر به عنوان برتر شهرستان از مشگین‌شهر به مرحله استانی راه یافت.

وی با بیان اینکه ۸ منتخب مرحله شهرستانی شامل شرکت کنندگانی از شهرستان‌های اردبیل، نمین، سرعین، خلخال، کوثر، گرمی، بیله سوار و مشگین شهر بودند افزود: متأسفانه ۲ شهرستان به علت عدم اقدام به موقع نتوانستند نفرات برتر را به ما معرفی کنند.

حجت الاسلام قاسمی با قدردانی از مشارکت مردم به خصوص فعالان عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی در این مهرواره گفت: در این جلسه با انتخاب ۳ نفر از بین ۸ نفر راه یافته به مرحله استانی در نهایت پس از رأی داوران و رأی مردمی یک نفر به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه استان، سپاه حضرت عباس (ع) استان، قرارگاه فاطمه الزهرا (س)، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، برگزار شد، کمیته داوری استانی مهرواره محله همدل در استان اردبیل تشکیل و طبق آرا داوران منتخبین شهرستان‌ها به اسامی علی امیرپور (اردبیل)، خانم رحیم پور (مشگین شهر) و حجت الاسلام اله‌وردی علی نژاد (نمین) به عنوان برتر انتخاب که از بین این شهرستان‌ها نیز شهرستان مشگین شهر به عنوان منتخب استانی در مهرواره محله همدل انتخاب شد.

منتخبین مهرواره محله همدل در استان اردبیل معرفی شدند

انتهای پیام/

منبع