نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: یکی از وظایف مسئولان نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها، بسیج منابع مردمی در راستای رفع محرومیت و تولید مسکن برای نیازمندان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد عصر دوشنبه در مراسم معارفه مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن اردبیل که به شکل ویدئوکنفرانس در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن در سال‌های اخیر خدمات ارزشمندی را در رفع محرومیت مناطق مختلف کشور انجام داده که آثار پرخیر و برکتی را به همراه داشته است.

وی یاد و خاطره مرحوم تابش را در انجام وظایف جهادی و انقلابی با رویکرد رفع محرومیت یادآور شد و تصریح کرد: در استان‌ها دفاتر نمایندگی ولی فقیه تأسیس شده تا متفاوت از شرایط قبل نقش خودشان را به درستی انجام داده و زمینه حرکت مؤثر و کارآمد را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: در استان اردبیل با تلاش مدیریت بنیاد مسکن اقدامات خوبی انجام شده و همچنان این استان در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای با جمعیت پایین تلاش‌های مؤثری را در حال انجام دارد.

روحانی‌نژاد یکی از برنامه‌های اصلی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها را دیدار و ملاقات با پرسنل و کارمندان بنیاد مسکن در کنار برقراری ارتباط با عموم مردم توصیف کرد و افزود: ما موظف هستیم بر اساس منویات مقام معظم رهبری و مطالبه‌ای که امام راحل در شکل‌گیری حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن داشتند، محقق کنیم که اصلی‌ترین وظیفه بنیاد مسکن در دو حوزه تعریف شده است.

وی یکی از مأموریت‌های بنیاد مسکن را ساخت مسکن برای محرومان و اقشار نیازمند توصیف کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه در کنار منابع ملی و دولتی استفاده کنیم که البته مسئولان نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها باید منابع مردمی را در جهت رفع محرومیت در حوزه مسکن بسیج کرده و به نوعی به ترغیب و تشویق این امر کمک کنند.

روحانی‌نژاد با قدردانی از همکاری خوب ائمه جمعه و جماعات، چهره‌های فرهنگی مؤثر و اصحاب رسانه در جلب اعتماد مردم برای کمک به بنیاد مسکن با هدف ساخت سرپناه برای محرومان خاطر نشان کرد: در این زمینه همچنان به فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیاز داریم.

وی دومین مأموریت بنیاد مسکن را بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از بلایای طبیعی نظیر زلزله‌، سیل و سایر حوادث قهری و بلایای طبیعی برشمرد و اضافه کرد: در این حوزه نیز کارها باید با دقت و کیفیت انجام شود که قطعاً اقدامات خوبی نیز در استان‌ها در این زمینه آغاز شده است.

روحانی‌نژاد از مدیریت نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان اردبیل خواست تا در کنار پشتیبانی‌ها و همراهی‌ها در بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، به امیدآفرینی در جامعه به ویژه مناطق محروم کمک کرده و زمینه یک حرکت تحولی در دولت سیزدهم برای توسعه مسکن فراهم آید.

وی اقدام مجلس و دولت را در تولید یک میلیون مسکن در کشور یادآور شد و بیان کرد: قطعاً سهم بنیاد مسکن در ساخت مساکن روستایی در این طرح پیش‌بینی شده که با همدلی، همراهی و حضور مدیران توانمندی همچون مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به راحتی می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در مناطق محروم و روستایی با احداث واحدهای مسکونی مقاوم تحول اساسی در تمام شئون زندگی شکل بگیرد که در این باب بنیاد مسکن نیز مأموریت خود را به درستی و با همراهی گروه‌های مختلف غیردولتی به ویژه خیرین انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در این آئین از تلاش‌های ۲ ساله «حجت الاسلام طه نجفی نژاد» قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قدردانی و در حکمی «حجت الاسلام سید سعید میراحدی» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل منصوب شد.

انتهای پیام/