پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، گروه استان‌ها: ایران اسلامی امروز بار دیگر یکپارچه در روزی که نماد پیروزی حق بر باطل بود به پا خواسته و پیام عزتمندی، حق مداری، ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار و برتری اسلام بر کفر و طغیان را به جهانیان مخابره کرد. گرمای جنوب و سرما و باران شمال کوچک‌ترین تأثیری […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، گروه استان‌ها: ایران اسلامی امروز بار دیگر یکپارچه در روزی که نماد پیروزی حق بر باطل بود به پا خواسته و پیام عزتمندی، حق مداری، ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار و برتری اسلام بر کفر و طغیان را به جهانیان مخابره کرد.

گرمای جنوب و سرما و باران شمال کوچک‌ترین تأثیری در اراده انقلابی ملت ایران نداشت و فرزندان پیر جماران بار دیگر با مشت‌های گره کرده، تمام اعتراض و بغض و فریادشان را بر سر آمریکایی کشیدند که بیش از ۴۰ سال است که توسط غیرت انقلابی و روحیه ظلم ستیزی مردم مسلمان و مؤمن ایران تحقیر شده و شکست خورده است.

امروز چشم‌های جهان از پایداری و مقاومت ملت ایران متحیر ماند و رسانه‌های دنیا فریاد استکبارستیزی ملت ایران را مخابره کردند تا مستکبران جهان بدانند که مسیر انقلاب متوقف شدنی نیست و امروزه با اقتدار و قدرت بیشتری رو به جلو حرکت می‌کند.

انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴ دهه است که امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرده و هیمنه مستکبران سلطه‌گر و زیاده خواه را شکسته است و بغض ایادی کفر و استکبار از ملت ایران نیز ریشه در همین ماجرا دارد و به تعبیر بزرگ مرد انقلاب یعنی شهید دکتر بهشتی آنها باید از دست ما عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند؛ آری! سلطه‌گران و مستکبران پایانی جز مرگ و نابودی ندارند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

آذربایجان شرقی: جاسوسان دیروز آمریکا دزدان دریایی امروز شدند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در اجتماع یوم الله ۱۳ آبان در تبریز، اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور سه رخداد مهم در تاریخ کشور ایران است. تبعید امام خمینی به ترکیه، کشتار دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، هرکدام در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم با بیان اینکه وجه مشترک هر سه رویداد فوق، استکبارستیزی بود، افزود: استکبارستیزی در ایران ریشه تاریخی دارد، کودتای ۲۸ مرداد توسط آمریکا یا کاپیتولاسیون ریشه‌های استکبار در ایران است.

آل هاشم با تاکید بر اینکه قبول ظلم یعنی پذیرش حقارت و تن دادن به ذلت گفت: عهد شکنی آمریکا در برجام، آزادسازی اسیران آمریکایی در لبنان و عدم تحقق وعده‌های آمریکا به ایران، اعمال تحریم‌های سنگین علیه کشور، حمله به طبس و چندین و چند مورد دیگر نمونه‌های بدعهدی آمریکا در سال‌های اخیر است.

وی سپس در خصوص اتفاق اخیر در دریای عمان گفت: ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی در پی اقدام به موقع پاسداران انقلاب بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشت. با اقدامات نیروی دریایی سپاه عملیات دزدی دریایی خنثی شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با قدردانی از اقدام نیروی دریایی سپاه در دریای عمان گفت: جاسوسان دیروز آمریکا دزدان دریایی امروز شدند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

آذربایجان غربی: خصومت جبهه استکبار با انقلاب اسلامی بر سر ماهیت نظام است

سخنگوی شورای نگهبان در تجمع ۱۳ آبان ماه در ارومیه با بیان اینکه در این راستا مسئله هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌ای است تا آنها از صدور این انقلاب و همچنین پیشرفت فرزندان آن جلوگیری کنند، افزود: تاکنون همواره شاهد شکست استکبار در تمام این جبهه‌ها بوده‌ایم.

هادی طحان نظیف افزود: استکبار یک پدیده جدید نیست که به یک کشور یا چند کشور بستگی داشته باشد بلکه یک ماهیت تاریخی است که علیه جبهه حق است و همیشه این جنگ و جدال ادامه داشته و خواهد داشت.

نظیف خاطرنشان کرد: استکبار از حضرت آدم تا خاتم و حتی زمان ائمه اطهار بوده و تاکنون نیز این جنگ ادامه داشته و مستکبران سرنوشتی جز شکست نداشته‌اند زیرا حق و حقیقت همیشه در برابر مستکبر پیروز است.

وی افزود: به دنبال شکست‌های متعدد دشمن در جبهه‌های مختلف از انقلاب، این بزدلان به ترور روی آورند و حاج قاسم که تربیت یافته مکتب عدالت خواهی بود، را ترور کردند ولی باید بدانند که این مکتب گسترش جهانی یافته و اکنون آزادی خواهان با چهره‌ای استوارتر از گذشته بر علیه استکبار و بی عدالتی به پا خواسته‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه پیروی همواره از آن حق است، اظهار داشت: دنیا بداند ما هیچگاه از حقوق ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد و عقب نشینی نخواهیم کرد زیرا آرمان انقلاب، مردم سالاری است و احقاق حقوق مردم در صدر برنامه‌های انقلاب اسلامی قرار داشته و دارد.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

اصفهان: نطفه فتنه با تسخیر لانه جاسوسی بسته شد

استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام به مناسبت روز ملی استکبار ستیزی و ۱۳ آبان در گذر چهارباغ اصفهان با اشاره به رخدادهای بسیاری که نبرد حق علیه باطل و استکبارستیزی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در طول حیات انسان رخدادهای متفاوتی از نبرد علیه استکبار و باطل ثبت شده که محل مقامت انسانی است.

حشمت الله قنبری ادامه داد: اما خداوند حکومت امام (ره) را بر قلب‌های مردم استوار کرد، او به ایران بازگشت و در یک خروج و با یک ورود و در حماسه‌ای شگفت انگیز، انقلابی را رقم زد که به یک رسم الاخط بین‌المللی تبدیل شده است.

قنبری با بیان اینکه نظام نوینی توسط امام (ره) تأسیس شده که تمام نظام سلطه را تحقیر می‌کند، افزود: در ۱۳ آبان مرکز جاسوسی و فتنه و فساد در سایه دست نشانده سلطنت و در پرتو انقلاب به تسخیر دانشجویان انقلابی رهرو امام (ره) درآمد. آمریکا نماد شیطان است که تمامیت و موجودیت ابلیس در قول و عمل و فعل او تجسم داشت.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در باور آنها نمی‌گنجید، گفت: با تسخیر لانه جاسوسی اولین نطفه جاسوسی و فتنه بسته و آمریکا تحقیر شد، از این رو خط سازش دچار رعب و وحشت شده بود و در ادامه صدها گروه تروریستی به جان مردم افتادند و ۸ سال دفاع مقدس به مردم و سنگین‌ترین تحریم‌ها را بر علیه انقلاب تحمیل کردند تا نفس حق طلبی در جهان ظهور پیدا نکند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

اردبیل: ایران قدرت برتر مذاکرات وین است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در مصلای اردبیل اظهار کرد: یکی از خصیصه‌های جمهوری اسلامی ایران مبارزه با استکبار جهانی در حیات طیبه ۴۲ ساله است که هیچ وقت از این حرکت اصیل و ارزشی خود فاصله نگرفته است.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی از ۱۳ آبان به عنوان روز تحقیر و استیصال استکبار جهانی یاد کرد و گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی کردند تا جمهوری اسلامی ایران و حرکت ارزشی آن را متوقف کنند اما آگاهی و بصیرت ملت ایران مانع از تحقق اهداف شوم آنها شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تا کی باید با استکبار مبارزه کنیم، خاطر نشان کرد: این مبارزه با اعتقاد و عقیده دینی شکل گرفته و تا زمانی که شیطان و ایادی کفر وجود دارد، چنین مبارزه‌ای ادامه خواهد داشت تا بساط ظلم و تعدی برچیده شود.

فیاضی تمرکز اصلی جنگ دشمن را در حوزه فشار داخلی و شایعات در فضای مجازی یادآور شد و بیان کرد: الگوی شایسته‌ای را جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داده تا با تدبیر در جنگ اندیشه‌ها و اراده‌ها نیز بتوانیم پیروز عمل کنیم.

وی قاعده نظام اسلامی را تکیه بر قدرت مردم و هدایت رهبری توصیف کرد و گفت: آمریکا به سه مطلق جهانی اعتقاد راسخ دارد که قدرت برتر دفاعی، قدرت برتر امنیتی و کشور آسیب‌ناپذیری است اما جمهوری اسلامی ایران در این ۴ دهه ثابت کرده که همه این مطلق‌ها شکسته شده و دیگر آمریکا قدرت برتر دفاعی، امنیتی و آسیب‌ناپذیری نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با توجه به صلابت سپاه در جلوگیری از دزدی نفتکش‌ها توسط ناو آمریکایی، ایران در مذاکرات وین از موضع قدرت سخن خواهد گفت.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

البرز: اقدام سپاه پاسخ به حضور نامشروع آمریکا در خلیج فارس بود

سخنگوی سپاه پاسداران در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان کرج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای کرج برگزار شد، با اشاره به تقابل نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها اظهار کرد: این نخستین بار نیست که با آنها رویایی داشتیم، این امر بارها صورت گرفته اما به دلایل مختلفی رسانه‌ای نشده است آنها هم به خاطر جلوگیری از بی‌آبرو شدنشان سکوت کردند.

سردار رمضان شریف بیان کرد: بهانه تأمین امنیت آب‌راه‌های بین‌المللی توسط آمریکا تنها یک حربه برای حضور نامشروع در خلیج فارس است که اقدام سپاه در پایان دادن به این دزدی دریایی بدون شلیک حتی یک تیر در واقع پاسخی به حضور نامشروع آنها در خلیج فارس بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نه برای حفاظت از کسی که تنها برای حفظ منافع نامشروع خود و مشکل‌آفرینی برای کشورهای مستقل از جمله ایران در منطقه حضور دارند، امری که تمامی جهان باید آن را درک کنند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

ایلام: آمریکا توسط سپاه در دریا خوار و ذلیل شد

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله در مراسم گرامیداشت یوم الله سیزده آبان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام، اظهار کرد: به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که این جزئی از نیروی دریایی سپاه ایران است و اگر ما کل نیروی دریایی، بسیج مردمی و نیروی قدس، ارتش و همه نیروی‌های مسلح را وارد میدان کنیم به طور قطع، آن روز دیگر آمریکایی‌ها حیاتی نخواهد داشت.

حجت الاسلام علی شیرازی افزود: امروز نیروی دریایی سپاه آن هم چند تن از نیروی‌های دلاور دریایی سپاه، آمریکا را در دریای عمان و خلیج فارس ذلیل و خوار کردند و امروز شاهد افول قدرت آمریکا در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها امروز در صحنه تبلیغات جهانی، ابزار تبلیغاتی زیادی دارند و با جنگ تبلیغاتی تلاش می‌کنند که دل ملت‌ها را خالی کنند، برخی‌ها فکر می‌کنند که آمریکایی‌ها قدرتمند هستند اما باید دانست که آمریکایی دیگر قدرتی ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله با بیان اینکه هر جایی که ملتی مقاومت کرد دشمن شکست خورده است، گفت: امروز مردم ایران اسلامی برای مردم جهان الگو بوده و این حضور ملت ایران در صحنه مبارزه با استکبار جهانی برای دنیا الهام بخش است.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

بوشهر: آمریکا دنبال تکرار کودتای ۲۸ مرداد بود

وزیر اسبق امور خارجه ایران در مراسم ۱۳ آبان در بوشهر اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون امریکایی سعی داشته‌اند که با این انقلاب و مردم ایران اسلامی مقابله کنند.

منوچهر متکی انقلاب اسلامی ایرانی را تحولی عظیم و تولد دوباره اسلام و منادی خلق جهانی جدید و تمدنی جدید دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی مقابل آمریکایی ایستاده است که در گذشته به هر آنچه اراده می‌کرد دست می‌یافت.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رو به زوال بودن آمریکا تصریح کرد: با تحلیل‌های صورت گرفته تمدن غرب در مسیر پایانی خود قرار گرفته و در حال سقوط است و نمی‌توانند کاری کنند.

متکی تاکید کرد: در حالی که آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهد دید، رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه چهل ساله دوم انقلاب را طراحی کردند.

وی اضافه کرد: مردم ما دلیل داشتند، زیرا آمریکایی‌ها در سر می‌پرواندند با فراهم کردن شرایط مثل کودتای ۲۸ مرداد شاه را دوباره برگردانند که میسر نشد. ما حق و استقلال خود را می‌خواهیم با سلطه مخالفیم با روابط با دنیا مخالف نیستیم.


تهران: مراسم ۱۳ آبان در شهرستان‌های تهران

اجتماع مردمی یوم‌الله ۱۳ آبان همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با شعار محوری «ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا»، پیش از ظهر پنجشنبه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به طور همزمان در سراسر استان تهران، هم زمان با دیگر نقاط کشور برگزار شد.

ورامین نیز امروز و هم زمان با سیزدهم آبان، میزبان محسن منصوری، استاندار تهران بود، ورامینی‌ها که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مقابل مسجد جامع این شهرستان اجتماع کردند، فریاد خشم خود را سر دادند و نسبت به خوی استکباری و سیاست‌های آمریکا ابراز انزجار دادند.

مردم، دانش آموزان و مسئولان شهریار نیز با تجمع در میدان شهدای گمنام این شهر خشم و انزجار خود از استکبار جهانی را بیان کردند، صدها دانش‌آموز دختر و پسر مدارس شهریار، در حالی که پلاکاردهایی با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله»، «لبیک یا خامنه ای» و «لبیک یا حسین» در دست داشتند، با سر دادن شعار بر ایستادگی برابر زیاده خواهی استکبار به سرکردگی آمریکا تأکید کردند.

در فیروزکوه نیز مردم مؤمن و دانش آموزان ولایی این شهرستان در بلوار شهدای بهشت سجاد (ع) فیروزکوه اجتماع کردند، تا ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان فریاد استکبارستیزی سر داده و با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کنند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

خراسان رضوی: ۱۳ آبان نماد حق طلبی ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با تبریک فرا رسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان روز استکبارستیزی، این روز را برگ زرینی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی خواند و اظهار کرد: ۱۳ آبان نماد حق‌طلبی و مبارزه علنی ملت ایران و جوانان انقلابی در برابر شیطان بزرگ، آمریکای جهان‌خوار و شکست ابهت و اقتدار آمریکا و جمع‌کردن بساط توطئه استکبار علیه انقلاب اسلامی است.

وی، ۱۳ آبان را روز قطع آخرین نفوذها و ارتباطات آمریکا در ایران دانست و ادامه داد: در این روز، ظلم‌ستیزی، آزادی‌خواهی، ایستادگی و مقاومت ملت آزاده ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی و سیاست‌های استکباری آمریکا تبلور یافت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که بهترین تعبیر برای حرکت ۱۳ آبان را امام راحل داشتند که آن را «انقلاب دوم» بیان کردند، گفت: امید است با استعانت الهی و تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) ملت مقاوم، صبور و با بصیرت ایران تحت هدایت‌های رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، راه عزت، اقتدار، سربلندی و مبارزه با استکبار و متکبران عالم را همچنان با قدرت طی کنند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

خوزستان: حضور کودکان و نوجوانان در اجتماع ۱۳ آبان اهواز

اجتماع بزرگ یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز امروز پنجشنبه (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰) با حضور جمعی از دانش‌آموزان، فرهنگیان، مسئولان، اقشار مختلف بسیج، جامعه روحانیون و مردم اهواز برگزار شد.

در این تجمع بزرگ و حماسی دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون استکبارستیزی و حمایت از پرچم مقدس جمهوری اسلامی، بار دیگر نشان دادند که در صحنه‌های سیاسی و حساس همواره همپای پدران و مادران خود در میدان حضور دارند و بار دیگر شهادت جمعی از دانش‌آموزان را توسط رژیم پهلوی محکوم کردند.

مردم انقلابی اهواز با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت‌فقیه بار دیگر نشان دادند که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات همواره پای آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدا و این نظام اسلامی ایستاده‌اند و سال‌ها توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان ذره‌ای از ارادت آنها را نسبت به این نظام اسلامی کم نکرده است.

حضور کودکان و نوجوانان در این اجتماع بزرگ ملی نشان می‌دهد که نسل‌های پس از انقلاب نیز همواره ادامه‌دهنده راه پیشکسوتان هستند و این همان مکتب انقلابی است که دشمنان سال‌هاست با توطئه‌های مختلف و جنگ نرم برای کمرنگ جلوه دادن آن و ایجاد شکاف بین نسل جوان و نظام، تلاش می‌کنند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

خراسان جنوبی: مبارزه با استکبار دارای بعد عقلانی و دینی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم ۱۳ آبان که در میدان شهید بجنورد برگزار شد، با اشاره به حوادث رخ داده در ۱۳ آبان سال‌های گذشته اظهار کرد: در تمام اتفاقات مردم و ملت ایران با نظام استکباری به مقابله پرداخته‌اند.

حجت الاسلام رضا نوری به تشریح علل مبارزه با استکبار پرداخت و گفت: مبارزه با نظام استکباری هزار و یک دلیل دارد که نخستین آن پیروی از قرآن است؛ زیرا این کتاب الهی دستور داده با نظام‌های زیاد خواه مقابله شود.

وی تصریح کرد: از بعد عقلانی نیز می‌توان مقابله با استکبار را توجیه کرد زیرا دشمنان جمهوری اسلامی تاکنون فتنه‌های بسیار متعددی را علیه ملت برنامه‌ریزی کرده‌اند.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نبوده و اهل درگیری نیست اما اهل دفاع از خود هستیم و در مقابل تجاوزها می‌ایستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تشریح علل مقابله با استکبار، گفت: ایستادگی مقابل نظام استکباری هم دارای دلایل عقلانی و هم دارای علل دینی است.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

زنجان: پاسخ ملت ایران در مقابل هر گونه زیاده خواهی آمریکا کوبنده خواهد بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه سپاه در جمع اجتماع راهپیمایی ۱۳ آبان، از حضور در جمع مردم پایتخت شور و شعور حسینی برای بزرگداشت روز استکبارستیزی قدر دانی کرد و گفت: روز استکبارستیزی تقابل جریان غرب‌گرا و جریان توحیدی بوده است.

حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری با بیان اینکه سه اتفاق مهم تاریخی در این روز، گواه این امر است، افزود: بر اساس تعالیم قرآن، کفار راضی نمی‌شوند مگر شما دست از دین‌تان بردارید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه سپاه با بیان اینکه موضوع ما با استکبار جهانی موضوع هسته‌ای و موشکی نیست، بلکه موضوع اسلام است، تاکید کرد: همه برنامه‌های تبلیغاتی دشمن به سمت اسلام‌هراسی می‌رود.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد همسایه ما شود تا جنگ همه‌جانبه و ادراکی را گسترش داده و ما را خسته و بر ما غلبه کند و خوی استکباری را بر ما تحمیل کند.

تسخیری گفت: آمریکایی‌ها بدانند در مقابل هرنوع زیاده‌خواهی پاسخ ملت ایران کوبنده بوده و در جنگ نظامی و غیر نظامی پیروزی از آن مسلمانان است.


فارس: آینده مردم به مذاکرات گره نخورد

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا در آئین روز سیزده آبان در شیراز بیان کرد: سیزدهم آبان ماه یادآور خاطراتی است که در حافظه تاریخی ایران ثبت شده و هرساله در راستای گرامیداشت این روز مردم ایران اقدامات مختلفی می‌کنند.

آیت الله علی سعیدی شاهرودی اضافه کرد: سیزدهم آبان ماه آغاز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و شهادت جمعی از دانش آموزان و دانشجویان در کنار تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است و به همین علت است این روز در خاطر تمام مردم ایران روز باشکوهی است زیرا مردم با دشمنان، ظالمان و ستمکاران مقابله کرده‌اند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا عنوان کرد: آمریکا در تمام طول عمر خود تنها یک هدف داشته و آن تجاوز به کشورها و ملت‌های مختلف بوده و اینکه ملتی به مقابله با آنها پرداخته است برای آنان و هم پیمانان این کشور استکبارگر سخت و غیر قابل پذیرش است.

وی تاکید کرد: هم سویی قوای سه گانه یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که می‌تواند کشور را به پیشرفت سوق دهد زیرا هر سه قوه در تلاش اند تا مشکلات موجود در کشور را برطرف کنند این در حالی است که هر سه قوا در تلاش اند تا مبارزه جدی با فساد داشته باشند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: دیپلماسی میدان و دیپلماسی سایشی در یک مسیر قرار گرفته و آینده مردم به مذاکرات خارجی گره نخورده است.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

قزوین: تضعیف و وابستگی کشور هدف اصلی استکبار است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجمع ۱۳ آبان که پیش از ظهر امروز در مزار شهدای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: روز سیزدهم آبان برای ما تجلی روز ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ است که بعد از تسخیر لانهٔ جاسوسی در ۱۳ آبان آخرین سیطره‌های نفوذ آمریکا در ایران قطع شد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی اذعان کرد: در زمان تسخیر لانه جاسوسی کارمندان به این نتیجه رسیدند که در محاصره هستند و به دو گروه تقسیم شدند، گروهی با دانشجویان مقابله و عده‌ای در قسمت‌های حساس سفارتخانه مطالب مهم و اسناد را مخدوش کردند.

وی ادامه داد: هدف اصلی استکبار ضعیف نگه‌داشتن ملت‌ها است تا ملت‌ها را به خود وابسته کند که البته شیوه‌های ضعیف کردن ملت‌ها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است امروز آمریکا می‌خواهد به وسیلهٔ تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و مانع شدن از پیشرفت ملت کشور ما را ضعیف نگه دارد.

این مسئول تأکید کرد: آمریکا با مذاکرات هسته‌ای در تلاش بود تا قدرت هسته‌ای را از ما سلب کند چرا که دانش هسته‌ای نماد قدرت در کشورها بود و آمریکا درصدد آن بود که ما را از قدرتمند شدن باز دارد که البته تا حدودی هم در این راستا حرکت کرد اما ملت در برابر این خواسته آمریکا ایستاد.


قم: امروز محل مبارزه آمریکا در کوچه‌ها و خیابان‌های قم است

نماینده مردم قم در مجلس در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان‌ماه که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، گفت: بعد از تصویب کاپیتولاسیون در ایران، امام خمینی (ره) با قامت رشید خود مقابل جنایت ناشی از تصویب این قانون ایستادند و بیانیه‌ای را در سال ۱۳۴۳ بیان کردند که لرزه بر تن رژیم وابسته افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری افزود: امام فرمودند اگر یک آشپز امریکایی شاه ایران و یا مرجع تقلید را با ماشین زیر بگیرد کسی حق تعرض به او را ندارد و نه دستگاه امنیتی و نه دستگاه قضائی نمی‌تواند با مجرم آمریکایی برخورد کند.

وی تصریح کرد: امروز دزدان آمریکایی حمله کردن تا نفت ایران را سرقت کنند اما رزمندگان ایرانی سینه دریا را شکافتند و خودشان را در منطقه حاضر کردند و هلی‌کوپترها، ناوهای آمریکایی آمدند تا کشتی را از دست نیروهای ایران خارج کنند اما نتوانسته و مجبور شدند با فضاحت و سرشکستگی منطقه را ترک کنند.

نماینده قم در مجلس با اشاره به روش‌های تهاجم دشمن تصریح کرد: امروز مهم‌ترین شگرد دشمن برای دین‌زدایی و خارج کردن مردم از دایره باورها و اعتقاداتشان زنده کردن روش‌هایی است که در آندلس و سایر بلاد اسلامی استفاده کردند.

ذوالنوری با بیان اینکه امروز محل مبارزه با آمریکا در کوچه‌ها و خیابان‌های قم است، ادامه داد: مسئولان مربوطه در خواب مرگبار قرار دارند و هیچ اقدام جدی در مقابل ترویج مظاهر بی‌دینی در قم نمی‌کنند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

کردستان: آمریکایی‌ها باید قدرتشان را در جغرافیایی سیاسی خود تعریف کنند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع تجمع کنندگان روز ملی مبارزه با استکبار در سنندج اظهار کرد: گرامی می‌داریم روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی می‌داریم.

سردار یدالله جوانی افزود: هر ملتی افتخاراتی دارد و در شناسنامه آن ملت این افتخارات ثبت شده است و از جمله افتخارات ملت ایران این است که به عنوان یک ملت استکبار ستیز و ظلم ستیز مطرح است.

معاون سیاسی سپاه افزود: اگر ایران اسلامی از امنیت پایدار و مثال زدنی برخوردار است نتیجه رشادت‌ها و مجاهدت‌ها در سراسر کشور از جمله کردستان عزیز است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید استکبار بداند که اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی بر یک راه مشترک پا فشاری می‌کنند و آن راه نیز استکبار ستیزی است.

سردار جوانی اظهار داشت: آمریکایی‌های شکست خورده از انقلاب، سفارت خود را به لانه جاسوسی تبدیل کردند و جوانان انقلابی در ۱۳ آبان ۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کردند و امام راحل از این واقعه به عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه بدبختی‌های ملت‌ها از آمریکا نشأت می‌گیرد و آمریکا شر مطلق است، ادامه داد: آمریکایی‌ها در هیچ صحنه‌ای پیروز نشده‌اند و ملت ایران در پناه آموزه‌های اسلامی در مقابل آمریکا ایستاده است.

سردار جوانی اظهار داشت: از تجزیه طلبی و ترور، جنگ تحمیلی، راه اندازی گروهک‌های تروریستی در منطقه و دزدی دریایی در دریای عمان همگی توطئه‌هایی بوده که آمریکایی‌ها در آن شکست خورده‌اند.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

کرمان: آمریکا به زودی در انفعال قرار می‌گیرد

جانشین فرمانده سپاه در اجتماع بزرگ ۱۳ آبان در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: سال‌های طولانی است که دلدادگان انقلاب در سراسر جهان فهمیده‌اند که مبارزه با استکبار شدنی است و این مساله توسط ملت ایران انجام شده است.

سردار علی فدوی ادامه داد: یکی از شعارهای اصلی و دائمی انقلاب اسلامی ایران مقابله با شیاطین و مستکبران و کسانی است که قصد نابودی عزت و عظمت ملت‌ها را دارند و به دنبال حاکمیت روند شیطانی هستند.

وی با اشاره به سرکوب کردن نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و موفقیت سپاه در جلوگیری از سرقت نفت ایران، افزود: این مساله در شب ۱۳ آبان رسانه‌ای شد تا همگان بدانند که آمریکا همواره محکوم به شکست است.

وی بیان کرد: آمریکا خودش را ابرقدرت می‌داند تجلی او در قدرت و توان نظامی است. تجلی قدرت نظامی شیطان بزرگ در دریا پایه بودن نظامی است و از این طریق می‌تواند اهدافش را میسر کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت وحدت کلمه ادامه داد: حزب شیطان هیچ گاه پیروز نمی‌شود و فقط باید کاری کنیم که در حزب خدا قرار بگیریم چرا که وعده خدا در همه امورات جاری است.

سردار فدوی بیان کرد: به زودی آمریکا در انفعال قرار می‌گیرد و دیری نخواهد پایید که ما در همه مواضع در ابتکار عمل قرار بگیریم.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

کرمانشاه: ۱۳ آبان نماد مبارزه با ظلم و استکبار است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه اظهار کرد: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی در سه مقطع مختلف منشأ اثرات و رویدادهای بزرگی بوده است.

سردار بهمن ریحانی ادامه داد: ۱۳ آبان سال ۴۳ که تبعید حضرت امام (ره)، ۱۳ آبان ۵۷ شهادت جمعی از دانش آموزان و ۱۳ آبان ۵۸ که تسخیر لانه جاسوسی بود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: در واقع می‌شود گفت ۱۳ آبان نماد مبارزه با استکبار، ظلم و زیاده‌خواهی های جهان کفر است.

وی با اشاره به اقدامات چند روز گذشته سپاه در دریای عمان، گفت: اینچنین مسائلی و خوشحالی مردم نشان می‌دهد ملت ایران اسلامی در کنار نیروهای مسلح در برابر هرگونه تجاوز، زیاده خواهی و دست درازی ایستادگی خواهند کرد.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

یاسوج: باید در برابر استکبار ایستاد

معاون فرهنگی قوه قضائیه کشور در مراسم بزرگداشت روز دانش آموز در یاسوج افزود: اقتدار سپاهیان در برابر نیروی‌های رزمی استکبار، سبب عقب نشینی آنها شد.

حجت الاسلام هادی صادقی با بیان اینکه این روز به یاد ۱۳ آبان ماه و شهدای دانش آموز و شکست شاخ استکبار توسط امام راحل و به نام روز ملی استکبار ستیزی نام گذاری شده است، گفت: در روز ۱۳ آبان، دانشجویانی که پیرو مکتب امام راحل بودند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و ابهت پوشالی این کشور را در هم شکستند.

صادقی تصریح کرد: غیور مردان سپاه پاسداران نیز در برابر مستکبران و آمریکا از خود اقتدار نشان داده و با صیانت از سرمایه‌های ملی در دریاهای بین‌المللی بار دیگر خوش درخشیدند.

وی افزود: در مذاکره مفصل چند ساله گذشته تجربه‌های کسب شد و رهبر انقلاب به این مذاکرات خوشبین نبودند اما برجام به ثمر نشست هرچند که ماحصل آن بعد از پنج سال این بود که تحریم‌ها برداشته نشد بلکه بیشتر شد و به گفته مقام معظم رهبری مذاکرات باید عزتمندانه و با اقتدار باشد.

صادقی با بیان اینکه اقتدار، لازمه مذاکره است، گفت: یکی از مراجع تقلید در دیدار با یکی از سران نظام موضوع مذاکره به عزت و اقتدار را مطرح کردند و توصیه کردند که با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشت باشیم اما برخی این موضوع را به انحراف کشانده و با بهره برداری‌ها به دنبال اهداف و برنامه‌های دیگری بودند و عده‌ای دیگر نیز اهانت آمیز و نامناسب درباره این مرجع تقلید، قلم زدند که در هیچ شرایطی نباید به مقام مرجع عالی شیعه جسارتی شود این مرجع تقلید همراه امام و رهبری بودند.


گلستان: انقلاب برابر فتنه‌های مصون است

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان یوم الله است و حوادثی در این روز در ایام مختلف اتفاق افتاده که هر کدام سبب قوت گرفتن انقلاب شد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان در روز دانش آموز از مردم متدین و ولایی گرگان دعوت کرد در اجتماع ضد استکباری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کنند.

۱۳ آبان برگ زرین انقلاب

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن هم به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: یوم الله ۱۳ آبان یکی از روزهای به یاد ماندنی، تاریخی و انقلابی است که در این روز تظاهرات و مبارزات دانش آموزان و دانشجویان علیه استکبار جهانی و رژیم پهلوی به اوج رسیده بود و منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی شد.

داود آخوند بلکفه افزود: مردم قهرمان و انقلابی ایران به خاطر روحیه انقلابی و استکبارستیزی که دارند این روز را می‌ستایند و گرامی اش می‌دارند زیرا ۱۳ آبان یادآور شکوه انقلاب و یادآور روزهای پیروزی ملت قهرمان ایران در برابر استکبار جهانی است.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

گیلان: آمریکا در برابر قدرت فرزندان ایران شکست خورد

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، این روز را یادآور سه واقعه تاریخی دانست و اظهار کرد: ایستادگی دانش آموزان مقابل رژیم پهلوی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و همچنین تبعید امام به واسطه مخالفت ایشان با کاپیتولاسیون غربی در روز ۱۳ آبان اتفاق افتاد.

حمیدرضا مقدم فر با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد روحیه عزت طلبی و غیرت ملی مردم ایران است، گفت: ریشه دشمنی و بی اعتمادی به آمریکا تنها مربوط به دوران بعد از انقلاب نیست زیرا آمریکایی‌ها از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب علیه ملت دشمنی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا امروز در جهان شکست خورده و قدرت آن رو به افول است، افزود: با وجود آنکه آرمان لیبرال دموکراسی شکست خورده و حتی نظریه پردازان آمریکایی دیگر از آن دفاع نمی‌کنند عده‌ای در داخل نقش پیاده‌نظام آمریکایی‌ها را بازی کرده و از سلطه غربی‌ها علیه ملت ایران دفاع می‌کنند.

مقدم فر با اشاره به اینکه غربگرایان داخلی با وجود تمامی دشمنی‌ها در پی القای این مطلب هستند که بهتر شدن وضعیت اقتصادی ما در گرو کوتاه آمدن مقابل آمریکا است، افزود: این افراد بدانند که قطار پیشرفت کشور به نفع ملت در حال حرکت است و متوقف شدنی نیست.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

لرستان: بنای آمریکا روی به سرقت بردن سرمایه ملت‌ها است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم ۱۳ آبان در مرکز لرستان با بیان اینکه حضرت امام (ره) از اولین روزی که وارد مبارزه شد تا آخرین لحظه هرگز سکوت و سازش را روا نداشت و ملت ایران هم با تبعیت از امام در مقابل استکبار ایستاد، تصریح کرد: یکی از واقعیت‌های آن زمان حضور اعتراضی نوجوانان دانش آموز در روز ۱۳ آبان ۵۷ بود که با جنایت نیروهای سفاک پهلوی به خاک و خون کشیده شد.

سردار سید قاسم قریشی با اشاره به رشد ایران از یک کشور جهان سومی به کشوری تأثیر گذار و تعیین کننده نه تنها در منطقه بلکه در فرا منطقه، اظهار داشت: کشوری که روزی بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد، امروز تبدیل به کشوری شده که در مقابل خواسته‌های دشمن می‌ایستد.

سردار قریشی با تاکید بر اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب استکبار جهانی به اشکال مختلف به مقابله با ملت ما پرداختند، افزود: متأسفانه بعضاً اینگونه القا می‌کنند و برخی هم ممکن است مطلع نباشند و مطرح می‌کنند که ما چه دشمنی با آمریکا داریم؟ بنده عرض می‌کنم با استناد به مدارک متعدد، ما هیچ دشمنی آغازگرانه ای با آمریکا نداشته‌ایم به جز اینکه در مقابل مطامع و توطئه‌های آمریکا ایستاده‌ایم، دشمنی ما برای مقابله با دشمنی‌ها، تجاوزها و خودکامگی‌های آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه همان فکری که داعش را ایجاد کرد، صدام را بسیج کرد و وارد نبرد با ایران کرد، تصریح کرد: دشمنی آمریکا را از آغازین روز فریاد آزادی خواهی حضرت امام داشتیم و تا به امروز هم ادامه داشته است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: اصل و بنای آمریکا بر به سرقت بردن و به یغما بردن سرمایه‌های مردم است و برای دستیابی به آن از همه ابزارهای شیطانی بهره می‌گیرد.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

مازندران: اقدام دلاورمردان سپاه دنیا را به لرزه درآورد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مراسم ۱۳ آبان در مصلی ساری با بیان اینکه انقلاب کردیم تا ارزش‌های نظام اسلامی را در دنیا نشان دهیم، اظهار داشت: انقلاب کردیم تا اسلام به روایت اهل بیت در دنیا پرآوازه و اسلام عاشورایی و انقلابی شناخته شود.

حمیدرضا حاجی بابایی تصریح کرد: امروز در تمام کشورها پیام اسلام ناب شنیده می‌شود و موفق شدیم در دریای عمان و جلو چشم میلیون‌ها انسان، کشتی نفتکش را از آمریکایی با تمام امکانات جنگی بگیریم و برگردانیم.

وی گفت: این درحالی که فرانسه، روسیه و آلمان با چنین قدرتی توان چنین کاری ندارند ولی بسیجیان ما جلوی چشم آمریکا، کشتی را می‌گیرد و برمی گرداند و دنیا به لرزه درآمده است و نشان دادن قدرت اهل بیتی در دنیا است.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه به فضل الهی هر روز ما جلوتر هستیم و آمریکا دچار استیصال شده است، گفت: اگر از آخرین معبر عبور کنیم قدرت جهانی ما تثبیت می‌شود و در حال جهانی شدن هستیم تا مردم شرافتمندانه حسینی زندگی کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت دلاورمردان بسیجی و سپاه و بازگرداندن نفتکش از چنگ آمریکا دنیا را به لرزه درآورده است.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

مرکزی: دشمن جنبه اجتماعی دین و حضور مردم را بر نمی تابد

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ عده‌ای از دانشجویان و دانش آموزان نسبت به تجاوزهای آمریکا معترض شدند و در سال ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا تصرف شد. نکته مشترک در این دو حادثه، حضور استکبار در دنیای امروز است و آنها مدعی هستند که دنیا را می‌توانند مدیریت کنند. آنها معتقدند دیگر دین در جوامع جایی نخواهد داشت و انقلاب دینی دیگری نیز رخ نخواهد داد بلکه هر تحول سیاسی که اتفاق بیفتد با رویکرد حکومت‌های سکولار یا لائیک است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: امام خمینی (ره) دو رسالت مهم داشتند: اول اینکه معتقد بود امروزه می‌توانیم در دنیای مدرن یک انقلاب با شاخصه‌های دینی به وجود آوریم. یعنی این قدرت و توان برای مسلمانان وجود دارد که آن اتفاق بزرگ را رقم بزنند. دوم اینکه اسلام برای حکومت برنامه دارد و معتقدیم نهایتِ جهان به حکومت عدالت محور منتهی خواهد شد و جامعه بشری رشد در همه ابعاد را خواهد دید.

آیت الله رمضانی گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، در عرصه بین الملل اتفاقات بزرگی رخ داده است و در دانشگاه‌های مختلف دنیا، درباره اسلام و احکام اجتماعی آن بحث و تحقیق می‌شود. باید قدرت توانستن و خواستن را فعلیت بخشید. این موعظه امام راحل بود که باید به پا خواست و قیام کرد و جای نشستن نیست.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار کرد: امروز جهان تشنه معنویت است. معنویت‌های جدید به وجود آمده در انگلستان، آمریکا و دیگر کشورها، نشان از دنبال کردن معنویت از سوی آنهاست. آنها متوجه شدند دین را نمی‌شود تعطیل کرد و بشر بدون دین و معنویت نمی‌تواند زندگی کند. مفهومی که آنها از معنویت دارند غیر از مفهومی است که امام (ره) و مقام معظم رهبری بیان می‌کنند.

وی گفت: دشمن با جنگ نرم می‌خواهد دین و شریعت را تعطیل کند، زیرا جنبه اجتماعی دین و حضور مردم در صحنه را بر نمی‌تابد.


خیز ملت ایران در آفریدن حماسه ای دیگر

یزد: در مذاکرات از حق ایران کوتاه نمی آییم

معاون پارلمانی رئیس جمهور در اجتماع مردمی ۱۳ آبان یزد که در امیرچقماق یزد برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ آبان از روزهای ارزشمندی است که در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده و وقایع این روز باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

سید محمد حسینی با اشاره به اینکه روحیه استکباری آمریکا در همه دوران‌ها وجود داشته است، افزود: اگر جوانان دهه ۵۰ و ۶۰، روحیه استکباری آمریکا را در لانه جاسوسی و سایر اتفاقات دیگر دیدند، امروز نسل جوان این روحیه را در حادثه نفتکش می‌توانند مشاهده کنند.

وی با اشاره به روحیه استکبارستیزی که در مردم ایران شکل گرفته است، افزود: مستکبران گمان می‌کنند هر اراده‌ای داشته باشند باید در هر نقطه از دنیا که بخواهند، پیاده شود در حالی که خودشان هم می‌دانند که دوران افول آمریکا آغاز شده و آنها دیگر قدرت بلامنازع در جهان نیستند.

حسینی تاکید کرد: یکی از علائم افول آمریکا، از دست دادن جایگاه این کشور در افکار عمومی است و حوادث ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ نیز منشأ افول آمریکا به شمار می‌روند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد مذاکره نیز بیان کرد: ما اهل مذاکره هستیم اما هر چیزی را نمی‌پذیریم و بدانند که نمی‌توانند هر حرفی را به کرسی بنشانند و بعد توافق خود را نقض کنند، نمی‌شود حرف از توافق زد و در حین حال شخصیت‌ها و نهادهای کشور را تحریم کرد بر این اساس بدانند ما از منافع خود به شدت دفاع می‌کنیم و بر اساس آیات الهی که توصیه شده به عهد و پیمان پایبند باشیم، استواریم و تا زمانی که مشرکان نقض نکنند ۱۰۰ درصد متعهد هستیم و در برجام نیز این را نشان دادیم.

انتهای پیام/

منبع