یعثوب نژادمحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وظیفه مهم و تکلیف اصلی سازمان اداره کل امور اقتصادی و دارایی تأمین و تجهیز منابع است که ما در این حوزه‌ها فعالیت‌های مناسبی را در سال‌جاری شاهد بودیم. وی تصریح کرد: منابع درآمد عمومی استان اردبیل که مصوب و ابلاغ شده یک‌هزار و […]

یعثوب نژادمحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وظیفه مهم و تکلیف اصلی سازمان اداره کل امور اقتصادی و دارایی تأمین و تجهیز منابع است که ما در این حوزه‌ها فعالیت‌های مناسبی را در سال‌جاری شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: منابع درآمد عمومی استان اردبیل که مصوب و ابلاغ شده یک‌هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان است که یک‌هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان آن مالیات و مابقی سایر درآمدهای وصولی است.

در بحث مولدسازی، قانون بودجه تکلیف روشنی بر عهده استان‌ها گذاشته شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه ۹۴ درصد درآمد استان اردبیل از محل وصول مالیات‌ها است، گفت:‌ در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۵ درصد وصولی مالیات را شاهد بودیم که رقمی معادل یک‌هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان بوده است.

نژادمحمد افزود: تنها ۶ درصد منابع استان از سایر درآمدها است که انتظار می‌رود تا پایان سال بخش عظیمی از منابع هزینه‌ای استان تأمین و صرف موارد مشخص شود.

وی منبع دوم منابع درآمدی استان را مولدسازی دارایی‌های دولت اعلام کرد و ادامه داد: در قانون بودجه تکلیف روشنی در این زمینه بر عهده استان‌ها گذاشته شده تا با فروش اموال مازاد، منابع مورد نیاز را تأمین کرده و جبران کسری منابع هزینه‌ای انجام شود.

در استان اردبیل برخی مقاومت‌ها را در فروش اموال دولتی شاهد هستیم

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نگاه فروش اموال در سال‌های گذشته متمرکز بر فروش و تزریق این منابع به هزینه‌های عمومی و جاری بوده اما بر اساس قانون جدید قرار شده بحث سرمایه‌گذاری و ارزش افزوده نیز در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هر چند در استان اردبیل برخی مقاومت‌ها را در فروش اموال دولتی شاهد هستیم اما رویکرد دولت بر اساس مصوبه شورای هماهنگی قوا هزینه‌کرد این منابع برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بر زمین مانده سال‌های گذشته است که روش تأمین مالی و فروش اموال بررسی و تجدید نظر قرار گرفته است.

نژادمحمد بیان کرد: در این حوزه تاکنون ۱۶ ملک دولتی در استان به ارزش ۷۲ میلیارد تومان به فروش رسیده و مجوز فروش ۳۰ ملک نیز دریافت شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۲ ملک جدید نیز شناسایی شده و در مجموع با فروش ۴۲ ملک به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان می‌توانیم منابع درآمدی خوبی را نصیب استان کنیم.

نژادمحمد تصریح کرد: در سطح ملی نیز منابع پیش‌بینی شده از محل مولدسازی ۲۳ هزار میلیارد تومان بوده که در سال‌جاری در کشور ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع تحقق یافته و تلاش بر تزریق این منابع برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار است.

۸۵ درصد اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی استان اردبیل در سال‌جاری یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۲۵ درصد منابع را شامل می‌شود.

وی افزود: ۱۹ درصد این منابع نقد و ۶ درصد اسناد خزانه بوده و برای اجرا و تکمیل ۲۴۴ طرح و یک‌هزار و ۱۰ پروژه هزینه می‌شود.

نژادمحمد در مورد اعتبارات جاری نیز خاطرنشان کرد:‌ در ۱۰ ماهه امسال ۸۵ درصد اعتبارات جاری و هزینه‌ای به مبلغ ۶۷۹ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته و ما هیچ‌گونه دیون پرسنلی در استان نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از محل مولدسازی قرار است کسری اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در پایان سال جبران شود و ما مطالبات پیمانکاران را که انباشت شده، پرداخت خواهیم کرد.

نژادمحمد بیان کرد: برای شاغلان و بازنشستگان تا سال ۱۴۰۰ هیچ بدهی نداریم و پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان ۱۴۰۱ نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

اجرای ۶ طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فعال‌تر از گذشته تسهیل و سهولت کار را در پیش گرفته و در کنار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری پنجره واحد سرمایه‌گذاری نیز راهنمایی لازم را برای فعالان اقتصادی انجام می‌دهد.

وی اطلس سرمایه‌گذاری را مبنای ارائه خدمات به ویژه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ۴۴ جلسه با حضور اعضای ثابت ۲۵ دستگاه اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برگزار شده تا شاهد حل و فصل مشکلات سرمایه‌گذاران باشیم.

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این مدت مشکلات ۶۸ سرمایه‌گذار حل و فصل شده و ۹۰ درصد درخواست آنها اجابت شده است.

وی مهمترین رویکرد وزارت اقتصاد و دارایی را حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۶ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده و در ۱۰ ماهه امسال نیز یک مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل میزان سرمایه‌گذاری پنج طرح ویژه سرمایه‌گذاران خارجی را ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف تولید آجر، نهاده‌های دامی، سنگ‌های زینتی و نمک خوراکی انجام شده و اخیرا شرکتی آمادگی انتقال دانش فنی به مجموعه کشت و صنعت پارس را فراهم کرده و قرار شده ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار