تیم ملی فوتبال مکزیک در هفت دوره‌ی اخیر رقابت‌های جام جهانی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده و حالا امیدوار است بتواند با هدایت خراردو تاتا مارتینو این طلسم را بشکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا، چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

یکی از چهار نماینده‌ی منطقه‌ی کونکاکاف در جام جهانی، تیم ملی مکزیک است. سه‌رنگ‌ها یکی از میهمان‌های ثابت بزرگترین رویداد فوتبالی جهان به شمار می‌روند و امیدوارند با هدایت سرمربی آرژانتینی خود طلسمی چندین ساله را بشکنند و به یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند.

طریقه‌ی صعود:

مکزیک در گروهی هشت تیمی قرار داشت و بعد از انجام بازی‌ها به صورت رفت و برگشت با ۲۸ امتیاز، پس از کانادای ۲۸ امتیازی در رده‌ی دوم جای گرفت. آمریکا رتبه‌ی سوم را به دست آورد. آنها بدون دغدغه‌ی خاصی مجوز حضور در قطر را به دست آوردند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ سه‌رنگ ها در جست‌وجوی طلسم‌شکنی به کمک مرد نقره‌ای

سابقه در جام جهانی:

مکزیکی‌ها برای هفدهمین بار به جام جهانی راه پیدا کرده‌اند. آنها در سه دوره‌ی نخست تمام بازی‌های خود را باختند. در جام جهانی ۵۸ یک مساوی به دست آوردند و چهار سال بعد به اولین پیروزی دست یافتند. جام جهانی ۷۰ زمانی بود که مکزیک موفق شد میزبانی را به دست بیاورد. آنها اولین صعود را جشن گرفتند اما در دور دوم حذف شدند. نمایش قابل توجه بعدی سبزپوشان در جام ۸۶ بود که مجددا میزبانی را در اختیار داشتند. آنها این بار نیز به یک چهارم نهایی راه یافتند. از جام ۹۴ به بعد این تیم کونکاکافی در همه‌ی ادوار جام جهانی حاضر بوده و همیشه از گروهش بالا آمده اما در مرحله‌ی یک هشتم نهایی حذف شده است. باید دید در قطر طلسم مذکور می‌شکند یا خیر.

بهترین عملکرد:

مکزیک سابقه‌ی ۲ جضور در یک چهارم نهایی جام جهانی را دارد که هر ۲ بار وقتی رخ داد که آنها میزبان بودند. البته که در جام ۷۰، مسابقات ۱۶ تیمی بود و سه‌رنگ‌ها پس از صعود از دور گروهی به یک چهارم راه یافتند ولی ۱۶ سال بعد رقابت‌ها ۲۴ تیمی شده بود و مکزیک برای رسیدن به یک‌چهارم، به جحز دور گروهی از یک مرحله‌ی حذفی هم عبور کرده بود. با این اوصاف در جام ۸۶ بهترین نمایش خود را به منصه ظهور گذاشتند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ سه‌رنگ ها در جست‌وجوی طلسم‌شکنی به کمک مرد نقره‌ای

آنها ابتدا بلژیک را با حساب ۲ بر یک شکست دادند. سپس در جدال با پاراگوئه به تساوی یک بر یک رضایت دادند. پیروزی یک بر صفر در مصاف با عراق باعث شد تا مکزیک به عنوان سرگروه راهی دور دوم شود. آنها در یک‌هشتم نهایی با ۲ گل از سد بلغارستان گذشتند تا به اولین و تنها پیروزی خود در مرحله‌ی حذفی جام جهانی برسند. دور سوم و پیکار با آلمان غربی. دیداری که بدون رد و بدل شد گل به ضربات پنالتی رسید و تیم میزبان با نتیجه‌ی چهار بر یک به رقیب نامدارش باخت تا در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی با جام وداع کند. آلمان غربی نیز با هدایت فرانتس بکن‌باوئر در بازی فینال به آرژانتین باخت و دوم شد.

سرمربی:

خراردو تاتا ماریتینو را به یاد دارید؟ سرمربی آرژانتین و اسبق بارسلونا و تیم ملی آرژانتین. همان کسی که موفق شد پاراگوده را به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ برساند و راهی فینال کوپاآمریکای ۲۰۱۱ کند. مردی که معروف است به مرد نقره‌ای. او با آرژانتین نیز ۲ مرتبه راهی فینال کوپا شد ولی به شیلی باخت. اسطوره‌ی باشگاه نیوولز اولدبویز در بارسلونا هم ۲ نایب‌قهرمانیِ لیگ و کوپادل‌ری را به دست آورد تا کلکسیون نرسیدن‌هایش تکمیل شود. او در تیم ملی مکزیک فاتح رقابت‌های گولدکاپ شد اما ۲ سال بعد قهرمانی، به نایب قهرمانی تبدیل شد. سه‌رنگ‌ها با این مرد ۵۹ ساله در لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ نیز عنوان دومی را مال خود کردند. باید دید بهترین مربی آمریکای جنوبی در سال ۲۰۰۷ می‌تواند برای دومین بار طعم حضور در یک‌چهارم جام جهانی را بچشد یا خیر.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ سه‌رنگ ها در جست‌وجوی طلسم‌شکنی به کمک مرد نقره‌ای

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

آرژانتین: ۳۱ بازی: ۴ برد، ۱۲ مساوی و ۱۵ باخت

عربستان: پنج بازی: چهار برد، یک مساوی، صفر باخت

لهستان: هشت بازی: سه برد، ۲ مساوی و سه باخت

ستاره:

هروینگ لوزانو در نبود چیچاریتو، ستاره‌ی اصلی مکزیک در خط حمله خواهد بود. بازیکنی که در جام جهانی ۲۰۱۸ با گل به آلمان شناخته شد و حالا یکی از بازیکنان تیم جذاب ناپولی در فوتبال ایتالیا به حساب می‌آید. این بازیکن ۲۷ ساله با ۵۹ بازی ملی و ۱۶ گل زده امیدوار است بتواند تیمش را در قطر نیز به خوبی همراهی کند.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی؛ سه‌رنگ ها در جست‌وجوی طلسم‌شکنی به کمک مرد نقره‌ای

برنامه‌ی بازی‌ها:

سه‌شنبه یک آذر: مکزیک- لهستان ساعت ۱۹:۳۰

شنبه پنج آذر: آرژانتین- مکزیک ساعت ۲۲:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: عربستان- مکزیک ساعت ۲۲:۳۰

انتهای پیام/

منبع