به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بهروز ندائی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: برخی از مدیران در وقت اداری و حتی خارج از وقت اداری با حضور در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری نسبت به امر تبلیغ فرد خاص اقدام کرده بودند که در چند مورد تذکر و تعدادی از آنها […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بهروز ندائی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: برخی از مدیران در وقت اداری و حتی خارج از وقت اداری با حضور در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری نسبت به امر تبلیغ فرد خاص اقدام کرده بودند که در چند مورد تذکر و تعدادی از آنها به تخلفات اداری و حتی دادگاه معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در تمامی شهرهای استان اردبیل سعی شده تا زیرساخت‌های الکترونیکی برای انتخابات و اخذ رأی فراهم آید اما انتخابات در شهرهای استان تمام الکترونیکی نخواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی مردم استان برای انتخابات ۲۸ خرداد خبر داد و گفت: اگر همه فراخوان‌ها و تلاش بزرگان بر جلب مشارکت و حضور مردم در پای صندوق باشد، قطعاً این میزان مشارکت اتفاق خواهد افتاد مگر اینکه برخی‌ها اظهارات غلط و نادرستی را انجام دهند.

ندائی پایان تبلیغات نامزدها را از ساعت هفت صبح پنجشنبه اعلام کرد و افزود: ۲۴ ساعت قبل از رأی‌گیری کلیه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ممنوع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در ۱۲ شهرستان، ۳۱ بخش و دهستان‌های مختلف استان انتخابات برگزار خواهد شد به گونه‌ای که در مناطق شهری ۱۶۵ عضو اصلی و ۱۰۱ عضو علی‌البدل شوراها انتخاب خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: در مناطق روستایی استان نیز در مجموع سه هزار و ۲۵۲ نفر به عنوان عضو اصلی شوراها و دو هزار و ۱۵۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل راهی پارلمان محلی خواهند شد.

ندائی بیان کرد: کمترین رد صلاحیت در این دوره از انتخابات اتفاق افتاده به طوری که در مناطق شهری ۳۱ نفر و در روستاها نیز تنها دو درصد داوطلبان رد صلاحیت شده و مابقی با تأیید صلاحیت تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

وی مجموع واجدین شرایط رأی دادن در استان اردبیل را یک میلیون و یک‌هزار و ۴۷۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۳ هزار نفر رأی اولی هستند که ۱۲ هزار نفر از آنها آقا و ۱۱ هزار نفر نیز خانم هستند.

این مسئول زمان رأی‌گیری را از هفت صبح روز جمعه تا ساعت ۲۴ شب اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی بیشترین مشارکت مردم را در پای صندوق‌های رأی شاهد باشیم.

ندائی سیاست وزارت کشور را رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمداری اعلام کرد و افزود: هیچ مدیر و مسئولی حق ندارد از امکانات دولتی در صحنه انتخابات به نفع نامزد خاص استفاده کند.

وی به مردم استان اطمینان داد که سالم‌ترین انتخابات در ۲۸ خرداد انجام خواهد شد و مردم بدون شبهه خاص می‌توانند در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و بر اساس دستگاه‌های دایر شده احراز هویت آرای خود را به صورت آزادانه در صندوق‌های رأی بریزند.

رئیس ستاد انتخابات استان در مورد تجمعات انتخاباتی و صدور مجوز برای آنها اظهار کرد: در مکان‌های رو باز تبلیغات و برگزاری نشست‌های انتخاباتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممانعتی ندارد ولی باید در ستادهای انتخاباتی اعم از رو باز و مسقف اصول و پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق رعایت شود.

وی با اظهار گلایه از برخی ستادهای انتخاباتی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه تخریب عملکرد دولت در فعالیت برخی نامزدها و صحبت‌های آنها نمایان است در حالی که تاکید شده که نامزدها از اظهار نظرهای نسنجیده به ویژه در باب قومیت، مسائل منطقه‌ای و تخریب‌کننده عملکرد دولت پرهیز کنند ولی عده‌ای آن را رعایت نمی‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در مورد تخریب فضاهای شهری از سوی نامزدهای شورای شهر خاطر نشان کرد: اکیپ امحای شهرداری فعال شده و در چند مورد به نامزدهای شوراهای شهر به ویژه در اردبیل در مورد تخریب فضای عمومی تذکر لازم داده شده است.

انتهای پیام/

منبع