رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ‌سه پهنه معدنی مهم در استان اردبیل در مراحل مختلف انجام شده که تا اوایل سال آینده پهنه معدنی قزل‌اوزن نیز آماده برداشت خواهد شد. وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه ۳۰۱ واحد معدنی از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران واگذار شده است، […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ‌سه پهنه معدنی مهم در استان اردبیل در مراحل مختلف انجام شده که تا اوایل سال آینده پهنه معدنی قزل‌اوزن نیز آماده برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه ۳۰۱ واحد معدنی از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران واگذار شده است، تصریح کرد: روند واگذاری این واحدهای معدنی انجام شده و از طریق مزایده سرمایه‌گذاران برای اکتشاف مواد معدنی آمادگی خود را اعلام کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: پیش از این عمده معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی و سنگی بوده اما از سال ۹۶ پهنه‌های معدنی استان با تیم‌های تخصصی مورد مطالعه و کنکاش قرار گرفت تا در سال گذشته دو محدوده معدنی «دوست‌بیگلو» و «نیاز مشگین‌شهر» آماده اکتشاف شد.

صادقی افزود: در فاز اول معادن مشگین‌شهر تا هشت میلیون تن و در فازهای نهایی نیز تا سه برابر این میزان عملیات برداشت مواد معدنی مس انجام می شود که طبق برآوردهای انجام شده ذخایر معدن مس این پهنه معدنی معادل «سرچشمه» و «سنگوم تبریز» خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: احداث اولین کارخانه فرآوری محصولات معدنی در مشگین‌شهر با همراهی سرمایه‌گذاران انجام شده و امیدواریم ارزش افزوده و تولید ثروت بیشتری را برای منطقه شاهد باشیم.

صادقی از پایان مطالعات پهنه معدنی «باغرو» و «قزل‌اوزن» خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سال ذخایر معدنی در این پهنه‌ها نهایی شده و گواهی مورد نظر به همراه صدور جواز استخراج صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: مواد با ارزش مولیبدن، آهن، مس و طلا در پهنه‌های معدنی استان قابل برداشت است که امیدواریم از این ذخایر به دور از نگاه خام‌فروشی، ارزش افزوده بیشتری نصیب استان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا ذخایر معدنی استان به نفع توسعه استان در ابعاد مختلف با همکاری بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بسترهای توسعه بیشتر نیز در این حوزه فراهم‌ آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار