به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه سه شنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلی شهر اردبیل اظهار کرد: ریشه بخش عمده‌ای از این بی عفتی ها غفلت از سرمایه‌های معنوی جامعه اسلامی است که ضرورت دارد نهاد تعلیم و تربیت […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه سه شنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلی شهر اردبیل اظهار کرد: ریشه بخش عمده‌ای از این بی عفتی ها غفلت از سرمایه‌های معنوی جامعه اسلامی است که ضرورت دارد نهاد تعلیم و تربیت و خانواده جوانان و نوجوانان را نسبت به این سرمایه‌ها آگاه و روشن کنند.

وی با بیان اینکه مظاهر فساد جامعه را در مسیر دور شدن از عبودیت الهی و معاصی قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا آثار و نشانه این بی عفتی ها و بی اخلاقی‌ها دامن همه را گرفته حتی اسباب خشم و غضب الهی را فراهم آورد.

امام جمعه اردبیل با برشمردن ویژگی‌های حکمرانی علی (ع) در مدت کوتاه رهبری جامعه اسلامی گفت: اصلی ترین شاخصه آن حضرت در دوران هدایت جامعه تلاش برای برقراری عدالت، پشت کردن به تمام تعلقات و ظواهر دنیوی، توجه به مؤلفه وحدت و همگرایی امت اسلامی و بیش از همه رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان بود تا جامعه اسلامی بتواند در مسیر سعادت گام بردارد.

عاملی ادامه داد: برقراری عدالت در دوران خلافت علی (ع) به قدری برای مردم سخت و سهمگین بود که آنها تاب تحمل چنین عدالت واقعی را نداشته و نسبت به این موضوع معترض بودند.

وی افزود: زمامداران امروز در رسیدن به یک جامعه آرمانی باید معیارها و شاخصه‌های حکمرانی امام متقیان را مورد توجه قرار دهند تا امت اسلامی بتواند در برابر همه فتنه گری‌ها و دسیسه‌های دشمن پیروز شده و به سرمنزل مقصود برسد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: حضرت علی (ع) شهید راه حق و حقیقت است و بعد از شهادت آن حضرت به معنای واقعی پرچم عدالت و حقانیت بر زمین ماند هرچند که ائمه اطهار بعد از آن حضرت به رغم همه فشارها و تهدیدها در اشکال مختلف توانستند گوشه‌هایی از این مظاهر ارزشی و معنوی را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر