به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنامجو صبح سه‌شنبه در بازدید از عملیات چهار بانده‌سازی راه‌های شمال اردبیل اظهار داشت: چهار خطه‌سازی جاده‌های شمال استان هم‌اکنون به مرحله اجرایی رسیده و به همین منظور تا پایان سال ۳۰ کیلومتر از این جاده به اتمام می‌رسد. وی بیان کرد: ارائه تسهیلات و نیز تزریق اولویت‌دار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنامجو صبح سه‌شنبه در بازدید از عملیات چهار بانده‌سازی راه‌های شمال اردبیل اظهار داشت: چهار خطه‌سازی جاده‌های شمال استان هم‌اکنون به مرحله اجرایی رسیده و به همین منظور تا پایان سال ۳۰ کیلومتر از این جاده به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات و نیز تزریق اولویت‌دار اعتبارات با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور با جذب پیمانکار ۴۰ کیلومتر از این مسیر چهار بانده شود تا بتوانیم در راستای توسعه بزرگراه‌های استان موفق عمل کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: هم‌اکنون مطالعات راه‌آهن پارس‌آباد آغاز شده و با توجه به این که این طرح یک طرح توجیه‌دار است، بنابراین با همکاری نمایندگان ردیف اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم و بعد از اتمام مطالعات، اجرای راه‌آهن پارس‌آباد را از سال آینده شروع خواهیم کرد.

بهنامجو تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اساسی در شمال استان، توجه به افزایش پروازها است که بر همین اساس از فرودگاه پارس‌آباد، شروع پرواز خواهیم داشت و بعد از آن نیز نیاز است تا به دنبال افزایش پروازها و توسعه باند نیز باشیم.

وی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده دو خط هوایی برای اردبیل تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود که این اقدام زمینه تحول اساسی را در صنعت هوایی استان رقم خواهد زد.

بهنامجو با اشاره به گلخانه مغان نیز بیان کرد: اشتغال‌زایی و جهش قابل توجهی در تمامی شهرستان‌های استان به خصوص با در نظرگیری حاصل‌خیزی خاک هستیم، به طوری که در طول چهار سال گذشته، میزان گلخانه‌های استان از ۱۲ هکتار به ۱۲۵ هکتار رسیده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون تولید ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در استان محقق شده و تا دو سال آینده این میزان به ۵۰۰ هزار تن نیز خواهد رسید که تلاش می‌شود با بهره‌برداری از ۴۵ هزار هکتار پایاب بتوانیم شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از پروژه باشیم.

انتهای پیام/

منبع