‌محمد مهدی طهرانچی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما هیچ مشکلی در شروع سال تحصیلی آینده به شکل حضوری نداریم و امیدواریم با تدبیر مسئولان و واکسیناسیون عمومی و فراگیر در بین اساتید و دانشجویان در سال تحصیلی آینده شرایط متفاوتی را در تحصیل دانشجویان شاهد باشیم. وی با ابراز خرسندی […]

‌محمد مهدی طهرانچی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما هیچ مشکلی در شروع سال تحصیلی آینده به شکل حضوری نداریم و امیدواریم با تدبیر مسئولان و واکسیناسیون عمومی و فراگیر در بین اساتید و دانشجویان در سال تحصیلی آینده شرایط متفاوتی را در تحصیل دانشجویان شاهد باشیم.

وی با ابراز خرسندی از سفر به استان اردبیل به عنوان استان نخبه‌پرور و تمدن‌ساز در تاریخ کشور تصریح کرد: اردبیل همواره در تاریخ این کشور چه از لحاظ علمی و چه معنوی تأثیرگذار بوده و عالمانه و دانشمندان این استان در پیشرفت علمی این سرزمین تأثیرگذاری بی‌بدیلی داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با ظهور و حضور بزرگان و اندیشمندان در عرصه‌های مختلف مذهبی، دینی، علمی و همچنین سیاسی و فرهنگی سعی شده تا با تلاش آنها مجموعه تأثیرگذاری در گسترش فرهنگ شیعی شکل گرفته و علم و فنون جدید رونق بگیرد.

طهرانچی مردان این دیار را در حکمرانی اسلامی و اعتقادی، مردان مصمم و با اراده توصیف کرد و افزود: بعد از دوره طلایی صفویه، دومین دوره حکمرانی اسلام در چهار دهه اخیر اتفاق افتاده که با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ تقریب به عنوان حامی تمام مذاهب و فرق شکلی واقعی گرفته است.

وی یاد و نام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را در حمایت از نگاه تقریبی به مذاهب و ادیان خاطر نشان کرد: با الهام از مکتب امام صادق (ع) شرایطی استثنایی در تقویت نهاد تقریبی شکل گرفته و امروز دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه پیشرو در جهان اسلام سعی دارد تا بینش و دانش حقیقی را در این حوزه برای نسل آینده بازگو کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این دانشگاه به تناسب نیاز اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و فناورانه در پیشرفت‌های مختلف با قدرت و جسارت کارها را به پیش برده و در حقیقت دانشگاه آزاد تضمین‌کننده جریان دانش ملی است.

طهرانچی به راه‌اندازی ۱۵ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌های آزاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: خوشحال هستیم که پانزدهمین دفتر را در اردبیل با پیشینه تاریخ و تمدن بی‌نظیر راه‌اندازی می‌کنیم که قطعاً این دفتر می‌تواند منشأ وحدت و همگرایی اهل تسنن و تشیع در این منطقه باشد تا با تکیه بر سیره و سلوک نبی مکرم اسلام و عشق به اهل بیت کارها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت عملیاتی شدن به پیش برود.

وی نقطه مقابل تربیت تقریبی را نگاه تکفیری اعلام کرد و گفت: آنچه که امروز در فلسطین شاهد آن هستیم، در نقطه مقابل تلاش اهل سنت این سرزمین در دفاع از اسلام ناب جایگاه ذلیلانه تکفیری‌ها را به نظاره نشسته‌ایم که قصد دارند به ماهیت نظام اسلامی و مسلمانان ضربه وارد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در محیطی که شایستگی ارتقا علم و عمل و همچنین نزدیکی و تقریب مذاهب وجود دارد باید با الهام از مکتب امام راحل و تأکیدات مقام معظم رهبری به سمت تقویت این بنیان اساسی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع