حجت السلام مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود مبنی بر استفاده مناسب از ظرفیت های پالایشگاه ها بیان کرد: در حد متوسط هم از ظرفیت های پالایشگاه ها استفاده نکرده ایم. وی تاکید کرد: ما یکسری پالایشگاه از قدیم داشتیم که باید این پالایشگاه ها اورهال می […]

حجت السلام مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود مبنی بر استفاده مناسب از ظرفیت های پالایشگاه ها بیان کرد: در حد متوسط هم از ظرفیت های پالایشگاه ها استفاده نکرده ایم.

وی تاکید کرد: ما یکسری پالایشگاه از قدیم داشتیم که باید این پالایشگاه ها اورهال می شد که این امر صورت نگرفت و این پالایشگاهها مستهلک است و تنها از آنها استفاده کردیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقرر بوده فاز دوم پالایشگاه آبادان احداث و یا در مکان های دیگری پالایشگاه احداث کنیم. لذا تنها پالایشگاه ستاره خلیج فارس فعالیت خوبی داشت و با این حال این پالایشگاه هم در همان حد خودش ماند و ادامه ندادیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در کشور برای ساخت پالایشگاه وجود دارد، بیان کرد: ما هم تکنولوژی و هم تجربیات خوبی در این بخش داریم و اما سرمایه گذاری خوبی در این بخش نداشته ایم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما نه بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در بخش توسعه پالایشگاهی کمک کردیم و نه دولت و وزارت نفت در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: ما در زمینه توسعه پالایشگاهی خیلی عقب هستیم و شاید اگر یک توجه ویژه ای به ساخت و توسعه پالایشگاه ها در کشور داشته باشیم، هم نیاز کشور را تامین کنیم و هم می توانیم صادرکننده خوبی در دنیا باشیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: با این حال این اواخر شنیدیم که مسئولین ما به فکر واردات بنزین افتاده اند و شاید هم بنزین به کشور وارد می کنند که این درست نیست.

وی تاکید کرد: بعید نیست که ما وارد کننده بنزین شده باشیم چراکه ظرفیت ما اضافه نشده و از سویی دیگر هم مصرف روز به روز بیشتر می شود و احتمال کمبود بنزین وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در تولید و توسعه فرآوردهای نفتی درجا می زنیم و مصرفمان روز به روز بالا می رود،حتما با مشکل روبه رو خواهیم شد و احتمالا اگر شرایط بدین نحوه پیش رود احتمالا ما مجبوریم دوباره بنزین وارد کنیم و این مسئله برای کشور بد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کشور ما با این ظرفیت های موجود نباید به این جایگاه برسد لذا دولت های مختلف قول دادند در این زمینه کار کنند و رهبری هم روی مباحث فرآورده سازی و جلوگیری از خام فروشی تاکیدات زیادی داشتند اما ما در عمل در این بخش ها موفق نبودیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار