رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رسیدگی به مشکلات بهره‌برداری سد عمارت انگوت خبر داد و گفت: یکی از مشکلات این سد معارضین مدعی هستند که این مسئله به صورت جدی پی‌جویی و رسیدگی می‌شود.

به گزارش آذرمغان، ناصر عتباتی شامگاه یکشنبه در جلسه تخصصی بررسی مشکلات سد عمارت شهرستان انگوت که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: در بازدید میدانی که از این سد داشتیم وضعیت عملیات اجرایی این پروژه خوب ارزیابی شد اما مشکلاتی همچون مطالبات معارضین و تخصیص اعتبارات کلان بر سر راه بهره‌برداری این سد وجود دارد.

وی با اشاره به رسیدگی و پی‌جویی سریع مشکل معارضین سد عمارت انگوت گفت: پیشرفت ۹۴ درصدی این پروژه نویدی برای در آینده‌ای نزدیک است که با بهره‌برداری از این سد ۷۰۰ هکتار از زمین‌های پشت سد به زیر آب خواهد رفت.

رئیس کل دادگستری استان سازه این سد را بافت سنگ ریزه‌ای با هسته رسی عنوان و تصریح کرد: این سد یکی از بزرگترین سدهای استان اردبیل است که در صورت افتتاح ۱۸۲ میلیون متر مکعب آب در پشت آن ذخیره خواهد شد و طول دریاچه پشت سد نیز به ۱۰ کیلومتر خواهد رسید که این مهم برای اراضی تشنه این حومه خبر بسیار خوبی است.

عتباتی گفت: پیگیری مشکلات پروژه‌هایی از این قبیل وظیفه دستگاه قضائی استان هست که در همین رابطه سد عمارت شهرستان انگوت به عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبه مردم منطقه در اولویت مسائل رسیدگی دستگاه قضائی استان قرار خواهد گرفت.

وی حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا با منافع جمعی حداکثری را ضروری دانست و افزود: در سالی که مزین به حمایت‌ها و پشتیبانی هاست ضرورت دارد تا این مهم در دستور کار تمامی نهادهای استان قرار گیرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد و معیشت در منطقه باشیم.

این مسئول ظرفیت استان اردبیل در اجرای پروژه‌های بزرگ را بالا عنوان و اظهار کرد: مگاپروژه‌های زیادی هم‌اکنون در استان اردبیل در حال اجرا و ساخت هستند که در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد تحول عظیمی در حوزه تولید و اشتغال در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/