پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری در نشست با معاون امور بانکی و بیمه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی در اردبیل اظهار کرد: مطالبه عمده سرمایه‌گذاران تسهیل فرآیندها در صدور مجوز، حل مشکلات مالیاتی و گمرکی در واردات و همچنین صادرات محصولات است که امیدواریم با همکاری بانک مرکزی و امور اقتصادی و دارایی این […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری در نشست با معاون امور بانکی و بیمه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی در اردبیل اظهار کرد: مطالبه عمده سرمایه‌گذاران تسهیل فرآیندها در صدور مجوز، حل مشکلات مالیاتی و گمرکی در واردات و همچنین صادرات محصولات است که امیدواریم با همکاری بانک مرکزی و امور اقتصادی و دارایی این موانع و مشکلات برطرف شود.

وی ضرورت تأمین منابع مالی ماده ۵۶ برای پنج طرح زیربنایی استان را ضروری عنوان کرد و گفت: امیدواریم برای پروژه آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد نئور با تضمین سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مورد نیاز پرداخت شود که ۱۵۰ میلیارد تومان فاینانس بانکی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل، ‌ نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای طرح‌های تولیدی استان نیز امیدواریم بدون رعایت سقف منابع، تسهیلاتی پرداخت شده و دغدغه سرمایه‌گذاران رفع شود.

بدری افزود: ضروری است اعتبارات لازم از محل منابع بانک‌ها و تبصره ۱۸ تأمین شود تا شاهد رونق واحدهای تولیدی و صنعتی در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۳ بانک‌های عامل برای طرح‌های تولیدی جدید موظف به پرداخت منابع هستند تا فرصت اشتغال ۳۰ هزار نفری در استان مهیا شود که در این زمینه امیدواریم تولیدکنندگان و صنعتگران را بیش از گذشته همراهی کرده و یاریگر آنها در این حوزه باشیم.

بدری اضافه کرد: کشور نیازمند تولید و افزایش ظرفیت‌های اشتغال است و در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری ها باید به شکل صحیح و درست انجام شده تا ما بتوانیم بیش از گذشته در حوزه کارآفرینی و تولید موفق عمل کنیم.

نماینده مردم اردبیل، ‌ نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پرداخت نکردن بخش عظیمی از منابع بانک‌ها برای بخش تولید و سرمایه‌گذاری بیان کرد: بانک‌های عامل باید در چهار ماه باقیمانده از سال، با سرعت بیشتری پرداخت تسهیلات را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار