به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بهروز رحیم‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی شیوه‌نامه اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی در اردبیل اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۵۰ نفر در استان اردبیل در سال گذشته با پرداخت ۵۴ میلیارد ریال یارانه دستمزد به حساب کارفرمایان، برای نخستین بار صاحب شغل شدند. وی تصریح کرد: بر […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بهروز رحیم‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی شیوه‌نامه اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی در اردبیل اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۵۰ نفر در استان اردبیل در سال گذشته با پرداخت ۵۴ میلیارد ریال یارانه دستمزد به حساب کارفرمایان، برای نخستین بار صاحب شغل شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی نیز در صورتی که یک کارفرما نیروی کار جدید را از میان دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی جذب کند، از معافیت بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال بهره‌مند خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح مشوق بیمه‌ای در سال گذشته، تعداد ۱۹۰ نفر دانش‌آموخته دانشگاهی جذب واحدهای اقتصادی شده و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از بابت حق بیمه این افراد به عنوان مشوق به حساب کارفرمایان واریز شد.

رحیم‌زاده افزود: طرح مشوق بیمه کارفرمایی با هدف تحرک‌بخشی به بازار کار، حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا و ترغیب کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و ابلاغ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر تمام کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال، کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور تحت پوشش طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما قرار می‌گیرند.

رحیم‌زاده اضافه کرد: کارفرمایانی که دانش‌آموختگان دانشگاهی را جذب کنند در چارچوب آئین‌نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه، به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: مشوق بیمه‌ای وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری در مجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای کار است که ماهانه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرمایان مشارکت‌کننده واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: شرایط کارفرمایان برای استفاده از این طرح را ثبت‌نام در سامانه مشوق بیمه‌ای به نشانی اینترنتی http://moshavegh.mcls.gov.ir، دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و داشتن کد کارگاهی تأمین اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع