مهدی افتخاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سال گذشته برنامه ابلاغی برای مشارکت در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان اردبیل ۲۹۰ هزار هکتار بود که در پایان سال ۳۰۸ هزار هکتار طرح جهش تولید در دیم‌زارها را تحقق بخشیدیم. وی تصریح کرد: امسال نیز در اجرای این طرح ۳۲۰ […]

مهدی افتخاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سال گذشته برنامه ابلاغی برای مشارکت در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان اردبیل ۲۹۰ هزار هکتار بود که در پایان سال ۳۰۸ هزار هکتار طرح جهش تولید در دیم‌زارها را تحقق بخشیدیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز در اجرای این طرح ۳۲۰ هزار هکتار هدف‌گذاری شده که امیدواریم بالاتر از این رقم بتوانیم با همراهی زارعین در تحقق برنامه‌های جهش تولید در دیم‌زارها موفق عمل کنیم.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: این طرح سال ۹۹ به صورت آزمایشی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی در برخی استان‌ها آغاز شد که با توجه به نتایج مثبت در پنج استان، مقرر شد تا در سایر استان‌ها نیز این طرح اجرا شود که استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در اجرای این طرح بوده است.

افتخاری افزود: در کل کشور ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار گرفتند که سعی بر این است در قالب این طرح خدمات متنوع بیمه‌ای در مقابل حوادث غیرمترقبه، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی و تأمین بذر و کود مورد نیاز برای زارعین انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خرید ادوات کشاورزی در استان اردبیل نیز مورد توجه قرار گرفته تا کشت محصولات در اراضی دیم را با مصرف بهینه منابع آب شاهد باشیم که ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات در این راستا توسط زارعین و با پرداخت تسهیلات خریداری شده است.

افتخاری از ارائه کود و سموم رایگان برای کشاورزان در طول سال زراعی جاری و مراقبت از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات را با ارائه نظرات کارشناسی یادآور شد و اضافه کرد: سعی ما بر این بوده تا با همراهی کارشناسان مبارزه با آفات و علف‌های هرز در اراضی زراعی دیم انجام شده تا کیفیت تولید محصول را ارتقا بدهیم.

وی از برگزاری ۸۰۰ کلاس آموزشی در روستاها با رویکرد ترویج موضوعات و مسائل جدید کشاورزی برای زارعین خبر داد و بیان کرد: در حمایت لجستیکی سعی بر این بوده تا کارنده‌های جدید و مستقیم توسط کشاورزان خریداری شده و سایر ملزومات نیز از طریق مراکز خدمات کشاورزی و کارشناسان در اختیار زارعین قرار گیرد.

افتخاری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما در قالب این طرح ۱۸ خودرو را تأمین کردیم و امسال قرار است ۳۱ دستگاه خودرو برای حضور کارشناسان و متخصصان بر سر مزرعه از سوی ستاد اجرایی امام در استان تأمین شود.

وی تصریح کرد: در مجموع ۷۰ میلیارد تومان در سال زراعی گذشته در قالب این طرح در حوزه‌های مختلف توسط ستاد اجرایی حضرت امام تأمین شده و تلاش بر این بوده تا با حمایت همه‌جانبه این طرح نتایج و ثمرات مناسبی را به همراه داشته باشد.

افتخاری از اجرای طرح مشق احسان و توزیع پنج هزار بسته لوازم‌التحریر، کیف و کفش برای دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت خبر داد و گفت: با مشارکت گروه‌های جهادی تلاش بر این بوده تا در قالب ۱۲ چادر کمک‌های مردمی جمع‌آوری تا تأمین بسته‌های لوازم‌التحریر را انجام دهیم که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم تا هشت هزار بسته نیز ارتقا یابد.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: برای پنجمین سال متوالی در استان اردبیل و با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی امام این طرح اجرایی شده تا در سال تحصیلی جدید کمک کار و یاریگر دانش‌آموزان بی‌بضاعت باشیم.

انتهای پیام/

منبع