به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، شهرام باباخانی ظهر شنبه در آئین اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: فرآیند انتخابات نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و با تشکیل هیئت اجرایی و نظارت سعی شد مراحل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، شهرام باباخانی ظهر شنبه در آئین اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: فرآیند انتخابات نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و با تشکیل هیئت اجرایی و نظارت سعی شد مراحل ثبت‌نام و برگزاری انتخابات در ماه‌های اخیر به انجام برسد.

وی تصریح کرد: تفاوت امسال انتخابات با دوره‌های قبل برگزاری آن به شکل الکترونیکی و غیرحضوری بود که با توجه به شرایط کرونایی سعی کردیم برای اولین بار این تجربه را در استان به انجام برسانیم تا انتخابات با روند مطلوب و به دور از حاشیه با نظم و امنیت کامل برگزار شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در دوره گذشته اعضای جامعه مهندسانی که واجد شرایط برای رأی دادن بودند، بیش از ۱۰ هزار نفر بوده که در این دوره از انتخابات تعداد اعضای جامعه مهندسان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

باباخانی افزود: در سال ۹۷ که شاهد برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بودیم، میزان مشارکت ۳۶ درصد بود و ۳ هزار و ۸۱۷ نفر از جامعه مهندسان در انتخابات شرکت کرده بودند که در این دوره این میزان افزایش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دوره نهم بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مهندسان استان در انتخابات مشارکت کردند که میزان مشارکت به ۵۸ درصد رسید.

باباخانی اضافه کرد: ما امروز در حالی اعتبارنامه اعضای جدید هیئت مدیره را تقدیم آنها می‌کنیم که نظام مهندسی ساختمان با شرایط حساس در کمک و یاری به راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های عظیم مسکن روبه‌رو شده و قطعاً از ظرفیت جامعه مهندسان در حوزه‌های طراحی، اجرا و نظارت بیشتر استفاده خواهیم کرد.

وی با تکریم از اعضای قبلی هیئت مدیره در فعالیت ۳ ساله بیان کرد: نظام مهندسی بازی فنی کشور و استان است و همکاران ما همیشه در فرآیند تهیه نقشه، نظارت و اجرای پروژه‌ها یاریگر راه و شهرسازی استان و سایر مجموعه‌های عمرانی و زیربنایی بودند و قطعاً کار فنی و تخصصی آنها نتیجه و ثمره مطلوب به همراه داشته است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز به فعالیت ۳ ساله دوره هشتم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: ما در این دوره فعالیت‌های مختلفی را با محوریت شفافیت، گستردگی اجرای نظام ارجاع در حوزه نظارت و همچنین توسعه بیمه تأمین اجتماعی مهندسان را شاهد بودیم که همه این کارها با تلاش ۳ ساله اعضای هیئت مدیره در دوره هشتم به انجام رسید.

انوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این ۳ سال سعی شد تا نظام جامع الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان راه‌اندازی شود تا بدون مراجعه خدمات جامعه مهندسان ارائه شده و فعالیت‌ها در این بخش سر و سامان پیدا کند.

وی توجه به اعضای جامعه مهندسان در شهرستان‌ها، قانونمداری و حفظ استقلال این سازمان را از دیگر فعالیت‌های هیئت مدیره دوره هشتم برشمرد و تصریح کرد: همه این اقدامات در جهت ارتقا کیفیت ساخت و ساز انجام شده و تلاش ما بر این است تا ابهامات بخشنامه تعارض و منافع برطرف شده و به نوعی شبهات در این حوزه رفع شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: تاکنون بخشنامه جدید برای ما ابلاغ نشده و این ابهاماتی را در اجرایی شدن قانون جدید به وجود آورده که امیدواریم با پیگیری مسئولان امر ابهامات رفع و فعالیت‌های مناسبی را در حوزه جامعه نظام مهندسی به ویژه ارتقا کیفی ساخت و سازها شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع