تقی بهرامی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با اشاره به آغاز فعالیت کارخانه ذوب‌ آهن اردبیل در بخش نورد اظهار کرد: برای راه‌اندازی ۲ فاز ذوب این کارخانه نیازمند مشارکت بانک و یا بخش خصوصی بودیم که قرار شد بنیاد برکت ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را با هدف راه‌اندازی ۲ واحد ذوب انجام […]

تقی بهرامی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با اشاره به آغاز فعالیت کارخانه ذوب‌ آهن اردبیل در بخش نورد اظهار کرد: برای راه‌اندازی ۲ فاز ذوب این کارخانه نیازمند مشارکت بانک و یا بخش خصوصی بودیم که قرار شد بنیاد برکت ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را با هدف راه‌اندازی ۲ واحد ذوب انجام داده و اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفری در این واحد شکل بگیرد.

وی با رد شایعه انتشار نام خود و ذوب آهن اردبیل در جمع ابربدهکاران بانکی تصریح کرد: ما از بانک صادرات مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم در حالی که ۳۶ میلیارد تومان در همین استان از بابت بیمه، مالیات و حقوق به کارگران پرداخت کردیم.

وارد شدن لیست ما در جمع ابربدهکاران بانکی تنها در حد یک خطا و اشتباه بانکی بوده است
مدیرعامل ذوب آهن اردبیل تعدیل نیرو را در سال‌های گذشته بر اثر تعطیلی کارخانه ذوب آهن یادآور شد و گفت: هم اکنون ۱۶۰ نفر نیروی متخصص و ماهر در بخش نورد این کارخانه فعالیت می‌کنند و تولیدات ما در این بخش کاملا در حال انجام است.

وی با قدردانی از مساعدت و همراهی مسئولان استانی در راه‌اندازی مجدد کارخانه ذوب آهن اردبیل افزود: حداقل مسئولان فعلی استان اگر مبلغی را پرداخت نمی‌کنند دست ما را گرفته و تلاششان بر این است تا موانع پیش رو را برطرف کنند.

بهرامی با انتقاد از یکی از استانداران سابق اردبیل که با همراهی بانک صادرات زمینه توقف فعالیت کارخانه ذوب آهن اردبیل را فراهم کرد، ادامه داد: در نامه‌نگاری استاندار سابق اردبیل با واحد حقوقی بانک صادرات برای ما اجراییه کشیده شده در حالی که به هیچ وجه بانک صادرات به قرارداد خود و تعهداتش عمل نکرده و به جای مشارکت در تکمیل کارخانه، در کوتاهترین زمان منابع پرداختی خود را درخواست کرده بود.

مدیرعامل ذوب آهن اردبیل از محکومیت بانک صادرات بعد از سال‌ها رفت و برگشت پرونده در مراجع قضایی اردبیل و تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: بالاخره احقاق حق انجام شد و مشخص شد که وارد شدن لیست ما در جمع ابربدهکاران بانکی تنها در حد یک خطا و اشتباه بانکی بوده و بیشتر به شوخی شبیه است.

بهرامی با نام بردن از شریک کارخانه ذوب آهن با ۱۴ درصد به عنوان ابربدهکار بانکی و دریافت تسهیلات متعدد او از بانک‌های عامل در سطح کشور اضافه کرد: ۲ میلیون دلار این فرد از بانک‌ها تسهیلات گرفته و ریالی از آن را بازپس نداده است.

به هیچ وجه این ابربدهکار بانکی رابطه مستقیم با ذوب آهن اردبیل ندارد
وی بیان کرد: به هیچ وجه این ابربدهکار بانکی رابطه مستقیم با ذوب آهن اردبیل ندارد و به صورت شفاف اعلام می‌کنیم که ذوب آهن اردبیل و سرمایه‌گذار آن به عنوان ابربدهکاران بانکی محسوب نمی‌شوند.

مدیرعامل ذوب آهن اردبیل ضرورت تقویت بخش صادرات و توجه به ارزآوری بیشتر را به کشور با عرضه، فروش و صادرات محصولات یادآور شد و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا کارخانه ذوب آهن اردبیل را به حالت اولیه بازگردانده و سیستم تولید را در این بخش فعال کنیم.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر بیش از ۱۷ میلیارد تومان برای احیای این کارخانه هزینه کردیم و سعی ما بر این است تا با صد درصد ظرفیت کارخانه ذوب آهن اردبیل را دوباره به چرخه تولید بازگردانیم.

بهرامی گفت: در حال حاضر ۱۶۰ کارگر در این مجموعه فعال هستند و با استفاده از ظرفیت مرکز آموزش علمی، کاربردی ذوب آهن و قدر دانستن نیروهای متخصص در این مجموعه تلاشمان بر این است تا ظرفیت اشتغال را تا ۷۶۰ نفر ارتقا دهیم.

مدیرعامل ذوب آهن اردبیل افزود: بزرگترین مانع ما در فعال کردن این کارخانه بانک عامل بوده که قطعا با محکوم کردن بانک عامل سعی ما بر این خواهد بود تا از ظرفیت تمامی مسئولان استان در توسعه و تقویت تولید در این بخش استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع