به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد صبح جمعه در آیین صدور پروانه ساختمانی شهرک الهیه در اردبیل با بیان اینکه براساس قانون اساسی دولت موظف به خانه دار کردن مردم است گفت: داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فردی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند مسکن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد صبح جمعه در آیین صدور پروانه ساختمانی شهرک الهیه در اردبیل با بیان اینکه براساس قانون اساسی دولت موظف به خانه دار کردن مردم است گفت: داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فردی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند مسکن تهیه کند.

نایب رئیس مجلس اظهار کرد: متاسفانه داشتن خانه هرچند کوچک برای بسیاری از مردم به ویژه در تهران به آرزو تبدیل شده است و ضرورت دارد در این راستا اقدامات جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن باید شهرها توسعه یابد گفت: گاها شهرسازان و جامعه فنی و مهندسی ما موافق توسعه شهر نیستند؛ حال سوال این است که شما اگر موافق توسعه زمینی شهر نیستید چرا اجازه فروش هوا را نمی دهید.؟

نیکزاد با بیان اینکه سیستم بانکی ظلم بزرگی به خانه دار شدن جوانان کرده است گفت: مسکن لوکوموتیو اقتصاد است؛ بطوریکه با ساخت هر ۱۰۰ مترمربع مسکن برای ۲ و نیم نفر شغل ایجاد می شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به آماده شدن زیرساخت های مورد نیاز در شهرک الهیه اظهار کرد: انتظار می رود مدیریت شهری در بحث نمای ساختمانی نیز استفاده از طرح های ایرانی_ اسلامی را مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به کمبود فضای سبز در اردبیل اظهار کرد: انجام تدابیری برای کاشت حداقل دو درخت توسط افرادی که در این شهرک اقدام به ساخت مسکن می کند می تواند به سبز بودن شهرک کمک کند.

انتهای پیام/

منبع