به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیدحامد عاملی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: بانک‌های عامل نه تنها حق مسدود کردن حساب بانکی سرمایه گذاران را ندارند بلکه بهتر است تسهیلات سرمایه در گردش را در اختیار آنها قرار داده و سند زمین محل اجرای طرح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیدحامد عاملی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: بانک‌های عامل نه تنها حق مسدود کردن حساب بانکی سرمایه گذاران را ندارند بلکه بهتر است تسهیلات سرمایه در گردش را در اختیار آنها قرار داده و سند زمین محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه پذیرش کنند.

وی در مورد پرداخت یارانه تسهیلات پرداخت شده در سال‌های گذشته به حساب صاحبان طرح‌های صنعتی و تولیدی خاطرنشان کرد: دولت از این بابت ۴۰ میلیارد تومان در استان اردبیل به صاحبان واحدهای تولیدی بدهی دارد که امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده تدبیری لازم برای پرداخت یارانه تسهیلات در نظر بگیرد.

استاندار اردبیل گفت: ما نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا از منابع مختلف پرداخت این یارانه را در حمایت از سرمایه گذاران در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها قرار دهیم.

عاملی ضرورت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی را یادآور شد و بیان کرد: این وظیفه دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات است که ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها را برای حضور صاحبان تولید و اشتغال فراهم کنند تا در مقابل آن توسعه فضای کسب و کار را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از مساعدت شرک توزیع برق استان اردبیل در ماه‌های اخیر برای کمک به افزایش ظرفیت برق واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: از محل سفر رئیس جمهور احداث سه پست ۶۳ کیلوولت در شهرک‌های صنعتی استان هدف‌گذاری شده تا زمینه برای توسعه واحدهای صنعتی در افق آینده فراهم آید.

مسدود کردن حساب بانکی سرمایه‌گذاران در اردبیل ممنوع است

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: با افزایش ظرفیت نیرورسانی، گازرسانی و آبرسانی نه تنها توان تولید بلکه شرایط افزایش جذب نیرو نیز ارتقا می‌یابد که از همین رو از شرکت‌های خدمات‌رسان انتظار داریم هر چه سریع‌تر توان اشتراک پذیری صنعتی خود را افزایش دهند.

عاملی در مورد ضرورت تأمین پارکینگ برای سرمایه گذاران بخش گردشگری و احداث هتل بیان کرد: شهرداری و میراث فرهنگی باید در صدور پروانه برای هتلداران تأمین پارکینگ مناسب برای میهمانان را در نظر بگیرند و اگر در ساختمان پارکینگی تعبیه نشده باید به نحوی از فضاهای اطراف در راستای احداث پارکینگ هتل استفاده کرده تا شاهد دغدغه میهمانان و مسافران در این زمینه نباشیم.

وی با غیرقانونی خواندن اقدام بانک‌ها در بلوکه ۲۰ درصدی تسهیلات پرداختی به سرمایه گذاران به عنوان ضمانت اظهار کرد: هیچ بانکی حق ندارد ۲۰ درصد مبلغ پرداخت تسهیلات را به عنوان مبلغ بلوکه شده نگهداشته و از آن استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این جلسه که بیش از چهار ساعت به طول انجامید استاندار اردبیل به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در کنار شنیدن درددل سرمایه گذاران و تولیدکنندگان نسبت به حل مشکلات اداری، بانکی و … این سرمایه گذاران و کارآفرینان قول مساعد داد.

انتهای پیام/

منبع