فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: فعالیت‌های متنوعی را بنیاد مسکن در مناطق روستایی و محروم انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح هادی کمک کرد که تاکنون در ۴۷۰ روستا طرح هادی اجرایی شده است. وی تصریح کرد: در سال گذشته و در قالب تأمین قیر […]

فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: فعالیت‌های متنوعی را بنیاد مسکن در مناطق روستایی و محروم انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح هادی کمک کرد که تاکنون در ۴۷۰ روستا طرح هادی اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و در قالب تأمین قیر رایگان بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف عمران و آبادانی روستاها شده و در ۱۵۰ روستا عملیات آسفالت‌ریزی معابر و کوچه‌ها به سرانجام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از سال ۹۴ تا ۹۶ دولت با تأمین قیر رایگان به عمران و آبادانی روستاها کمک شایانی کرده که در این مدت بیش از دو هزار و ۲۰۰ متر مربع آسفالت‌ریزی به انجام رسیده که دو برابر سال‌های گذشته است.

تهیه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار
سبحانی در مورد تهیه طرح هادی و بازنگری در این طرح‌ها افزود: برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه طرح هادی انجام شده که سهم استان ۲۱۲ طرح بوده است.

وی به بازنگری ۶۲ طرح هادی اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل جز استان‌های پایلوت در اجرای طرح منظومه‌های روستایی بوده که نتایج و خروجی این طرح نیز مطلوب و مناسب است.

سبحانی در مورد اجرای طرح بهسازی در ۱۱ بافت با ارزش روستایی خاطر نشان کرد: این کار فنی و تخصصی در روستاهای مختلف آغاز شده و در هفت روستا نیز در حال انجام است که نمونه‌ای از آن را می‌توان به احیای بافت با ارزش عنبران، کزج و… اشاره کرد.

وی به اجرای طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی اشاره کرد و گفت: ۶۱ هزار واحد در قالب این طرح بی‌نظیر در روستاها مقاوم‌سازی شدند که ۶۱ درصد مساکن روستایی استان اردبیل را شامل می‌شود.

سبحانی از پرداخت ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای سه هزار مسکن محرومان خبر داد و اضافه کرد: دولت ۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض را نیز به صاحبان مساکن روستایی بی‌بضاعت پرداخت کرده تا آنها بتوانند واحدهای مسکونی خود را با پرداخت تسهیلات کم بهره انجام دهند.

نیمی از تسهیلات ارائه شده به مسکن روستایی از سوی بانک مسکن
وی با قدردانی از مدیران بانک‌ها در پذیرش سفته زنجیره‌ای بیان کرد: بیش از نیمی از تسهیلات ارائه شده به مساکن روستایی با هدف مقاوم‌سازی این واحدها از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای ۶۰۰ واحد که در حوادث مختلف دچار آسیب شده بودند، عملیات بهسازی و مناسب‌سازی به انجام رسیده و ۱۸ میلیارد تومان منابع بلاعوض به این واحدها پرداخت کرده‌ایم.

وی از تعمیر و پرداخت وام متناسب با بهسازی دو هزار واحد به ارزش ۳۱ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: برای کمک به این واحدها نیز ۳۰ میلیارد تومان منابع بلاعوض پرداخت شده است.

سبحانی در ادامه به همراهی بنیاد مسکن در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر متولی ساخت مسکن اقدام ملی، بنیاد مسکن است که با تأمین زمین رایگان از سوی راه و شهرسازی احداث این واحدها در شهرهای مختلف شروع شده و قرار است یک‌هزار و ۵۲۰ واحد اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: در خلخال و پارس‌آباد کار احداث این واحدها شروع شده و در مشگین‌شهر نیز با حل مشکل زمین به زودی شاهد آغاز عملیات احداث طرح اقدام ملی مسکن خواهیم بود که امیدواریم به سرعت و با همراهی خود متقاضیان این واحدها تکمیل و تحویل آنها شود.

وی با قدردانی از تلاش روابط عمومی‌ها به ویژه روابط عموی بنیاد مسکن در انتقال خواسته‌ها و مطالبات مردمی به مجموعه بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی روابط عمومی‌ها بهترین پل ارتباطی در تعامل بیشتر ادارات با مجموعه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی باشند.

انتهای پیام/

منبع