به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، جلال آفاقی ظهر پنجشنبه در جمع مدیران سازمان‌های استانی به جایگاه مساجد به عنوان کانون اشاعه یاد خدا و عرضه اخلاق و فضائل اشاره و اظهار کرد: مساجد به دلیل انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی و ایجاد همبستگی اجتماعی، عامل مهمی در مهار آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. وی با […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، جلال آفاقی ظهر پنجشنبه در جمع مدیران سازمان‌های استانی به جایگاه مساجد به عنوان کانون اشاعه یاد خدا و عرضه اخلاق و فضائل اشاره و اظهار کرد: مساجد به دلیل انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی و ایجاد همبستگی اجتماعی، عامل مهمی در مهار آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی با اظهار به اینکه هر مسجد یک کانون پیشگیری از جرم و آسیب اجتماعی است، افزود: نگاه به کارکرد مساجد باید متناسب با نیازهای روز باشد و با عنایت به نقش تربیتی و آموزشی مساجد و نقش آن در دوران دفاع مقدس می‌بایست در راستای احیای کارکرد گذشته مساجد تلاش کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت فعالیت‌های قرآنی مساجد تصریح کرد: توانمندسازی فرهنگی و ارتقای کارکرد مساجد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعامل مردم و مسئولان بسیار ضروری است.

آفاقی با اعلام تصمیم دستگاه قضائی استان برای تقویت ارتباطات مردمی و اجرای برنامه حضور مسئولان در مساجد برای رسیدگی به مشکلات مردم و محلات گفت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده و با اولویت محلات حاشیه نشین و آسیب خیز، مسئولان قضائی در شهرها، بخش‌ها و روستاهای سراسر استان با حضور در مساجد در ارتباطی چهره به چهره با مردم و ضمن اطلاع از دیدگاه‌ها و انتقادات و پیشنهادهای اقشار مختلف نسبت به عملکرد تشکیلات قضائی و اقدامات پیشگیرانه لازم نسبت به آسیب‌های اجتماعی و جرایم اقدام خواهند کرد.

‌وی شعار «مساجد اردبیل؛ پایگاه ارتباط مردم با مسئولان قضائی» را محدود به ماه مبارک رمضان ندانسته و از اجرای مستمر این طرح در طول سال در استان خبر داد.

این مسئول نقش کانون‌های فرهنگی، هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج به عنوان قلب تپنده مساجد و فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در تغییر نگرش‌ها نسبت به کارکرد مساجد و متناسب با نیازهای روز و احیا کاربری‌های لازم و کارکرد گذشته خطیر دانست.

انتهای پیام/

منبع