به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عصر سه‌شنبه در مراسم آغازین این دوره از مسابقات لیگ مناظرات دانشجویی در اردبیل اظهار کرد: با تلاش دختران دانشجو و با هدف طرح مباحث مهم و اساسی بر مبنای اهمیت جایگاه خانواده و نقش زنان در تربیت و تعالی جامعه این لیگ به شکل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عصر سه‌شنبه در مراسم آغازین این دوره از مسابقات لیگ مناظرات دانشجویی در اردبیل اظهار کرد: با تلاش دختران دانشجو و با هدف طرح مباحث مهم و اساسی بر مبنای اهمیت جایگاه خانواده و نقش زنان در تربیت و تعالی جامعه این لیگ به شکل مناظره و گفت‌و گو برگزار می‌شود.

عزیز حبیبی تصریح کرد: سعی و تلاشمان بر این است تا به عنوان اولین تجربه طرح مباحث مختلف و متنوع مرتبط با خانواده و نقش محوری زنان را در این مناظرات مطرح کنیم و قطعاً در سال‌های آینده از ظرفیت محققان و پژوهشگران با تجربه در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: قرار است ۱۳ تیم با مشارکت ۴۰ نفر از دانشجویان دختر در چهار مرحله این لیگ را برگزار کنند تا سه تیم منتخب به همراه یک نفر مناظره‌کننده برجسته انتخاب و به لیگ کشوری راه پیدا کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اهمیت و جایگاه زنان را در توسعه جوامع به ویژه بهبود سلامت نظام خانواده یادآور شد و افزود: اگر می‌خواهیم خانواده‌های ایرانی در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند و در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی به بالندگی برسند باید به زنان و نقش بی‌نظیر تربیتی آنها بها دهیم.

حبیبی به افزایش حضور دانشجویان دختر در مراکز علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و ادامه داد: خوشحال هستیم که در دانشگاه محقق اردبیلی بیش از نیمی از دانشجویان دختر بوده و با علم و مهارت سعی می‌کنند در نظام اجتماعی و خانوادگی به تربیت نسل‌های آینده کمر همت ببندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعاً برگزاری این مناظرات و همچنین گفت‌وگوهای چند جانبه به تقویت نهاد خانواده بر محور گفت‌وگو و رفتارهای مسالمت‌آمیز کمک خواهد کرد تا بدون کوچک‌ترین نزاع و درگیری زمینه حفظ آرامش و امنیت خاطر نظام خانواده فراهم آید.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: امیدواریم خروجی چنین مسابقات و رویدادهایی به تقویت نظام عقلایی رفتاری و منش منطقی منجر شده و بیش از هر زمان دیگر از ظرفیت‌های موجود در جهت تعالی نظام اجتماعی و خانواده استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع