پویا جهانگیرزاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: این مسابقات به طول ۱۴ کیلومتر و در مسیر گردشگری آب‌های گرم مشگین‌شهر با حضور علاقمندان به این رشته به صورت جمعی و خانوادگی برگزار شد. وی تصریح کرد: در این مسابقات سوارکاران به طول ۱۴ کیلومتر مسیر تعیین شده را طی کرده و […]

پویا جهانگیرزاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: این مسابقات به طول ۱۴ کیلومتر و در مسیر گردشگری آب‌های گرم مشگین‌شهر با حضور علاقمندان به این رشته به صورت جمعی و خانوادگی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات سوارکاران به طول ۱۴ کیلومتر مسیر تعیین شده را طی کرده و در نهایت در یک عصر تابستانی موفق شدند با طی کردن این مسیر ساعات مفرح و خاطره‌انگیزی را در کنار خانواده‌ها و دوستان خود سپری کنند.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان مشگین‌شهر گفت: مسابقات اسب‌سواری استقامت یکی از مسابقات مفرح و پرنشاط برای علاقمندان به طبیعت است که به طول ۲۰، ۴۰ تا ۱۶۰ کیلومتر برگزار می‌شود که ما در قدم اول سعی کردیم در دامنه‌های سبلان و در مسیر گردشگری آب‌های گرم مشگین‌شهر این رویداد را برگزار کنیم.

جهانگیرزاده افزود: انتظار می‌رود در هفته‌های پیش رو به صورت حرفه‌ای سایر مسابقات اسب‌سواری را در مشگین‌شهر برگزار کنیم تا نفرات و تیم‌های منتخب در مسابقات کشوری و استانی حضور قدرتمندی را داشته باشند.

وی مشگین‌شهر را از قطب‌های ورزش اسب‌سواری با تنوع خاص اعلام کرد و ادامه داد: در این شهرستان بعد از سال‌ها رکود سعی کردیم تا هیئت اسب‌سواری را فعال کنیم و قطعاً در صدد برگزاری رویدادهای مختلف در قالب رشته اسب‌سواری هستیم.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با رایزنی‌هایی که در حال انجام است تلاش بر راه‌اندازی پیست تخصصی اسب‌سواری و استاندارد مشگین‌شهر است تا فعالان این رشته بتوانند در یک فضای مناسب فعالیت خود را انجام دهند.

وی از برگزاری جشنواره زیبایی اسب در مشگین‌شهر در شهریورماه خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر سه باشگاه اسب‌سواری در مشگین‌شهر فعالیت می‌کنند که انتظار می‌رود با حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که انجام خواهد شد، این رشته جذب و مفرح مخاطبان بیشماری را جذب کند.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: در پایان مسابقات اسب‌سواری استقامت در دامنه‌های سبلان و مسیر گردشگری آب‌های گرم این شهرستان شرکت‌کنندگان بعد از طی مسیر در گرم‌ترین چشمه آبگرم قینرجه به رقابت خود پایان داده و از نفرات برتر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع