به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در مراسمی که ظهر سه‌شنبه با حضور مسئولان استانی و کشوری در اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل جایگاه مساجد را در مکتب اسلام جایگاهی رفیع و ارزشمند دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام مسجد همواره به مرکز تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در مراسمی که ظهر سه‌شنبه با حضور مسئولان استانی و کشوری در اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل جایگاه مساجد را در مکتب اسلام جایگاهی رفیع و ارزشمند دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام مسجد همواره به مرکز تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی تبدیل شده و این حرکت‌ها مبنای ارزشی و الهی داشته است.

عبدالله بحرالعلومی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد در بازیابی هویت خود با حضور مؤمنان و مذهبیون رستاخیزی عظیم انجام داده است، تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های مذهبی و معنوی، مساجد همواره مرکزیت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را در محلات به شایستگی انجام داده‌اند.

وی گفت: استان اردبیل که به دارالارشاد معروف است با سابقه دیرین همواره در تحولات فرهنگی و اجتماعی نقش ممتاز داشته و سعی کرده تا در سطح کشور به عنوان یک استان معنوی شناخته و معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: از همین مساجد و عرصه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری این مجموعه شخصیت‌های وارسته در سطح ملی و حتی بین‌المللی معرفی و پرآوازه شده‌اند.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در دوره جدید فعالیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در استان دارالارشاد اردبیل حرکت‌ها و تحولات خوبی را شاهد باشیم تا زمینه برجسته‌سازی این اقدامات فراهم آید.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد اردبیل رتبه دوم کشوری را دارد، اضافه کرد: جایگاه ویژه کنونی استان اردبیل در ولایتمداری و فعالیت چشمگیر مساجد و هیئت‌ها است چنان که پیش از راه‌اندازی این کانون‌ها، هیئت‌های مذهبی استان با قدمتی چند صد ساله مسئولیت فعالیت‌های مشابه را بر عهده داشته‌اند و بر سرنوشت استان و حتی کشور تأثیرگذار بوده‌اند.

در این مراسم با قدردانی از زحمات چندین ساله نادر سقا در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل، مصطفی آمون به عنوان مسئول جدید این کانون معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع