به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اهمیت ادب در کسب تقوا پرداخت و با بیان اینکه هرچیزی ادبی دارد و ادب مجلس، گوش دادن است، اظهار کرد: ادب مسئولین نسبت به مردم، گوش دادن و شنیدن است بنابراین مسئولین اگر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اهمیت ادب در کسب تقوا پرداخت و با بیان اینکه هرچیزی ادبی دارد و ادب مجلس، گوش دادن است، اظهار کرد: ادب مسئولین نسبت به مردم، گوش دادن و شنیدن است بنابراین مسئولین اگر می‌خواهند ترقی کنند باید گوش شنوا داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی پیچیده است، گفت: سیاست یک علم است ولی سیاست‌بازی نفاق می‌آورد به همین خاطر نباید بدون تحقیق و اطمینان به اخبار منتشر شده در بولتن‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی اعتماد کرد و باید نسبت به اخبار در مطبوعات، بولتن‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی حساس بوده و دین خود را به سادگی نفروخت.

امام جمعه شهرستان نیر افزود: هرگونه خبری نیازمند تبیین، تحلیل و اطلاعات کافی است تا مردم با عمل و خویشتن داری در دام دشمن گرفتار نشوند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه توجیه در امور کاری و عملکرد نسبت به هر امری برگرفته از نفاق و ریا است، گفت: تکمیل خدمات به مردم، در واقع عبادت خداوند متعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در جهاد تبیین نگاه مسئولین و مردم نباید تنها به موضوع اقتصاد محدود شود چرا که اقتصاد یک شاخص است و شاخص‌های دیگری چون امنیت، پیشرفت‌های علمی، نوآوری، دیپلماسی هم وجود دارد.

خطیب جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امروز سیاهنمایی هم ظلم به انقلاب و مردم است و هم ایجاد ناامیدی و تضعیف روحیه مردم می‌کند، گفت: ناکارآمد نشان دادن مسئولان نظام از اهداف دشمنان است و باید مسئولان با اراده آهنین و کار جهادی و انقلابی، ایجاد حکمرانی اسلامی در کشور را دنبال کنند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: صاحب نظران باید با مطالبه‌های عالمانه و منطقی خود مسئولان را به چالش بکشانند و در این میان مسئولین نباید ناراحت شوند و انتظار نداشته باشند که اهل نظر از مطالبات شأن به خاطر عملکرد آنها در موضوعی، کوتاه بیایند.

وی بیان کرد: مسئولین همانطور که از طرح عملکرد مثبت خوشحال می‌شوند، طرح دغدغه و عملکرد منفی نیز نباید آنها را ناراحت کند چراکه مردم پشتوانه این نظام ولایی و الهی هستند و توصیه رهبر معظم انقلاب نیز خدمت خالصانه و صادقانه به این ملت بزرگ است به همین دلیل مطالبه گری و روشنگری حق اصحاب رسانه و مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر به نظام بانکی نیز اشاره کرد و گفت: نقشه راه نظام بانکی گام بلند دولت برای کاهش تورم بعد از دو سال توقف در اصلاح نظام بانکی است که انشاالله دولت سیزدهم برای اصلاح نظام مالی و پولی که از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد ایران است با قاطعیت و شفافیت وارد عمل شده و با اقدامات سنجیده این گام مهم و شایسته را اجرایی کند.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات معیشتی اشاره کرد و گفت: مردم به ویژه اقشار محروم کشور در شرایط سخت مالی و معیشتی به سر می‌برند، مردم از دولت جهادی و انقلابی توقع دارند، افسار گرانی‌های بی منطق و لجام گسیخته و سودجویان، دلالان فاسد و دست اخلال گران فاسد و نفوذی اقتصادی را که در جاهای حساس اقتصادی کشور جاخوش کرده اند بگیرد چراکه این افراد درد و رنج مردم در شرایط جنگ بی امان اقتصادی را دو چندان کرده اند، وارد عمل جهادی شده و با همراهی قوه قضائیه، قاطعانه و سریع با زیاده خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند تا ضمن جلب اعتماد عمومی مردم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنند، قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی کمک حال دولت در این امر مهم خواهند بود.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود به مسائل و مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: بعضی پروژه‌ها و مسائل و مشکلات در منطقه همچنان حمایت مدیران ارشد استانی را می‌خواهد چراکه پروژه بولاغلار به عنوان مثال بعد از چندین سال، متأسفانه در همان نقطه اول مانده است.

وی به صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: مجوز طمانی کاربرد دارد که صورت قانونی داشته باشد، هنوز طرح جامع تصویب نشده است و بعضی مشکلات و مسائل دیگر، انتظار این است که با تدبیر خاص حل و فصل شوند چراکه برخی مشکلات و مسائل با تدبیر و تلاش حل شدنی است.

امام جمعه شهرستان نیر از سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان خواست تا با برنامه منسجم در راستای ارتقای فرهنگ شهرستان نیر تلاش کند.

انتهای پیام/

منبع