به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات تا تشکیل دولت سیزدهم بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در استان اردبیل در حالت بلاتکلیف و نیمه‌تعطیل بودند چرا که مسئولان و مدیران برخی دستگاه‌ها و ادارات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات تا تشکیل دولت سیزدهم بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در استان اردبیل در حالت بلاتکلیف و نیمه‌تعطیل بودند چرا که مسئولان و مدیران برخی دستگاه‌ها و ادارات حاضر به پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم نبودند.

وی با انتقاد شدید از برخی مدیران استانی که همچنان گرفتار حاشیه‌ها و مسائل سیاسی و جناحی هستند، تصریح کرد: ما حق نداریم وقت خدمتگزاری را صرف مسائل حاشیه‌ای کنیم بلکه شایسته است هر مدیر در حوزه تخصصی خود به وظیفه قانونی خود عمل کرده و با پرهیز از جلسات متعدد بی‌نتیجه و مصوبات تکراری در میدان عمل کار و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ما از بخش خصوصی در چارچوب قانون و در ایجاد فرصت‌های اشتغال و تولید حمایت می‌کنیم ولی به هیچ وجه قانون و مصوب را فدای برخی مصلحت‌اندیشی‌ها نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: باید اصل صریح قانون مورد توجه قرار گرفته و به هیچ وجه مصوباتی که خلاف صریح قانون باشد، مورد حمایت دستگاه قضا نخواهد بود و ما به عنوان مدعی‌العموم می‌توانیم در حوزه‌هایی که قانون رعایت نشده و مردم گرفتار مشکلات شده‌اند، ورود پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هیچ مصلحتی در مقابل قانون پذیرفتنی نیست چرا که مقام معظم رهبری نیز بارها بر اجرای دقیق قانون تاکید کرده و همواره مسئولان و مدیران را به تسهیل‌گری امور در چارچوب قانون فرا خواندند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: برای ما بخش خصوصی با دولتی در حل مشکلات و نارسایی‌ها و اجرای دقیق قانون تفاوتی نمی‌کند و انتظار می‌رود برخی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت ملی و با اصلاح برخی از قوانین رفع شده و ما بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

باید اجازه نداد واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شود

وی رسیدگی به شکایات و اخطاریه‌های زیست محیطی را در مراجع قضائی برای ارتقا سلامت محیط زیست یادآور شد و بیان کرد: ما در محدوده و ضوابط قانونی اجازه نمی‌دهیم تا هیچ تولیدکننده و فعال اقتصادی بخواهد مشکلی را در مسیر زیست محیطی و سلامت مردم به وجود آورد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قطعاً حمایت از بخش خصوصی در چارچوب قانون خواهد بود و تصمیماتی که گرفته می‌شود باید به صورت دقیق عملیاتی شده و با پرهیز از برگزاری جلسات مکرر بتوانیم در میدان عمل مشکلات مردم را حل کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در گذشته در جلسات حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مصوباتی را شاهد هستیم که مغایر قانون بوده و هیچ مرجع قانونی ندارد که قطعاً در دوره جدید فعالیت مجموعه قضائی از تصمیم‌گیری‌های عجول که مانعی در مسیر تولید خواهد بود، جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: ما در سخنرانی و صحبت کردن مدعی اصلاح امور و فرآیندها نیستیم بلکه در عمل باید به کمک و پشتیبانی واحدهای تولیدی در چارچوب مقررات و قوانین برویم و اجازه ندهیم واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: هر چند مقدمات کار برای راه‌اندازی اداره ورشکستگی در استان اردبیل مهیا شده اما ما دوست نداریم این مجموعه در اردبیل راه‌اندازی شود چرا که اردبیل استان صنعتی نیست و مشکلات واحدهای صنعتی نیز در حد گسترده و وسیع نمی‌باشد.

انتهای پیام/

منبع