به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس آباد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن رعایت صرفه جویی آب و برق خصوصاً گاز در این فصل سرد، اظهار کرد: با تشدید سرما و افزایش مصرف گاز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس آباد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن رعایت صرفه جویی آب و برق خصوصاً گاز در این فصل سرد، اظهار کرد: با تشدید سرما و افزایش مصرف گاز لزوم صرفه‌جویی در مصرف این حامل‌های انرژی که جز سرمایه‌های ارزشمند کشور است ضروری است و مسئولان و کارکنان دولت در ادارات باید الگوی صرفه جویی باشند.

وی با تسلیت ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو و سرمشق برای زنان عالم است و زنان جامعه ما برای داشتن زندگی علوی و فاطمی باید این آموزه‌ها را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان با اشاره به افتتاح نمایشگاه مردمی یاس کبود در مکان کانون علامه طباطبایی و مراسم اختتامیه کنگره عظیم فاطمیه در حسینیه اعظم آقا ابوالفضل العباس (ع) با حضور امام جمعه اردبیل افزود: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی جامعه را با آموزه‌های علوی و فاطمی آشنا کرده و جوانان را به سمت سبک زندگی الهی و اسلامی سوق می‌دهد.

باقری بنابی اهمیت حجاب و عفاف را یادآور شد و بیان کرد: حجاب و عفاف باعث حفظ کرامت و ارزش زنان و مردان در جامعه شده و یکی از ضروریات دین مقدس اسلام و عاملی برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده و همچنین باعث وقار مردان و زنان می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن شب یلدا به عنوان یکی از سنت‌های ایرانیان افزود: شب یلدا طولانی‌ترین شب سال بهترین فرصت برای نزدیک شدن به قرب الهی و عبادت و همچنین فرصتی مناسب برای صله ارحام و احترام به بزرگترهاست و در این روز نیازمندان را فراموش نکنیم.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به ۲۵ آذر روز تحقیق و پژوهش گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با تحقیق و پژوهش به صورت کاربردی باید مشکلات جامعه را درمان کنند و محور مشکلات جامعه محور پژوهش‌های دانشگاهی و حوزوی باید باشد.

باقری بنابی بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی و طلاق و پوشش و حجاب و عفاف را تحقیق و پژوهش کنند.

وی با اشاره به ۲۶ آذر روز حمل و نقل و راهداری ضمن تبریک این روز افزود: مقدمه حمل و نقل اصولی وجود راه‌های استاندارد است اما جاده‌های پارس آباد برای ۳۰ سال قبل بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه پارس آباد از مسئولان استانی و کشوری و وزیر راه و شهرسازی خواست؛ با تخصیص بودجه مانع تعطیلی پروژه چهاربانده جاده‌های پارس آباد باشند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر