به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان عصر یکشنبه در کمیسیون سیاسی و اجتماعی شورای عشایر استان اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر دائماً در حال حرکت و جابجایی بوده و تعداد احشام آنان نیز کم و زیاد می‌شود و باید در تحویل نهاده‌های دامی و سایر نیازمندی‌های آنان مدنظر قرار گیرد به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان عصر یکشنبه در کمیسیون سیاسی و اجتماعی شورای عشایر استان اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر دائماً در حال حرکت و جابجایی بوده و تعداد احشام آنان نیز کم و زیاد می‌شود و باید در تحویل نهاده‌های دامی و سایر نیازمندی‌های آنان مدنظر قرار گیرد به همین خاطر ضرورت دارد مسئولان استان روش مدیریت هوشمند و پویایی را برای خود انتخاب کنند تا بر اساس شرایط سیال میدانی، پاسخگوی نیازمندی‌های این عزیزان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: عشایر به عنوان ذخایر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان اردبیل بوده که نقش بی‌بدیلی را در تامین و تضمین نیازهای اساسی مردم استان و کشور را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر جلب رضایت این قشر زحمت کش از سوی مدیران استان، تصریح کرد: مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در راستای جلب رضایت حداکثری عشایر باید در به حداقل رساندن مراجعات حضوری آنان به ادارات و نهادها تلاش کرده و خدمات خود را هوشمندسازی کنند.

رئیس کمیسیون سیاسی و اجتماعی شورای عشایر استان با انتقاد از عدم وجود تشکیلات اداری و نمایندگی عشایر در برخی از شهرستان‌ها بر پیگیری جدی از مسئولان کشوری برای حل این مشکل تاکید کرد.

دکتر قاسمیان ادامه داد: عدم کافی بودن نهاده‌های دامی و شیوه‌های توزیع آن، تامین آب شرب عشایر و حقابه آنها، اعتبارات تخصیصی به امور عشایر، اثرات خشکسالی و نامناسب بودن راه‌های مواصلاتی عشایر از چالش‌های اساسی این قشر مولد جامعه است که همه دستگاه‌های اجرایی باید ضمن عمل به وظایف خود برای حل این چالش‌ها و مشکلات پای کار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در پایان بر پیگیری تصمیمات اتخاذ شده و حل مسائل و مشکلات جامعه بزرگ عشایر استان اردبیل قول مساعد داد.

انتهای پیام/

منبع