به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از سی ان ان، خانواده یک شهروند آمریکایی به نام «ویلی جوزف کنسل» که به عنوان مزدور برای جنگیدن در اوکراین به این کشور رفته بود، اعلام کردند که وی این هفته در حالی که در کنار نیروهای اوکراینی می‌جنگید، کشته شد. مادر فرد مذکور در گفتگو […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از سی ان ان، خانواده یک شهروند آمریکایی به نام «ویلی جوزف کنسل» که به عنوان مزدور برای جنگیدن در اوکراین به این کشور رفته بود، اعلام کردند که وی این هفته در حالی که در کنار نیروهای اوکراینی می‌جنگید، کشته شد.

مادر فرد مذکور در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان اظهار داشت که پسرش که ۲۲ سال داشت با یک شرکت پیمانکاری خصوصی نظامی کار می‌کرد و در روز دوشنبه کشته شده است.

وی افزود که شرکت مذکور او را به اوکراین فرستاده بود و ویلی برای جنگیدن در آنجا دستمزد دریافت می‌کرد.

خبر مذکور در حالی منتشر می‌شود که پیشتر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، حدود ۷ هزار مزدور از ۶۰ کشور خارجی به آنجا آمده‌اند که در بین آنها شهروندانی از لهستان، آمریکا، کانادا، رومانی، انگلیس و گرجستان حضور دارند.

کشورهای غربی همزمان با ارسال تسلیحات و همچنین مزدوران داوطلب برای جنگیدن در اوکراین، به آتش درگیری‌ها در این کشور می دمند.

انتهای پیام/

منبع