بهنام بهشتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عمده این افراد در گروه سنی جوان بودند که به دلیل مصرف انواع مواد مخدر جان خود را از دست داده و خانواده‌هایشان داغدار شدند. وی با هشدار به کاهش سن اعتیاد در استان و افزایش معتادان تصریح کرد: باید با راهکارهای مناسب در […]

بهنام بهشتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عمده این افراد در گروه سنی جوان بودند که به دلیل مصرف انواع مواد مخدر جان خود را از دست داده و خانواده‌هایشان داغدار شدند.

وی با هشدار به کاهش سن اعتیاد در استان و افزایش معتادان تصریح کرد: باید با راهکارهای مناسب در جهت جلوگیری از اعتیاد جوانان و گرایش آنها به مصرف انواع مواد مخدر اقدامات و راهکارهای فرهنگی و پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد تا زمینه سالم‌سازی فضای عمومی به وجود آید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین دغدغه و نگرانی ما در کاهش سن اعتیاد گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی است که نه تنها مسئولان و خانواده‌ها بلکه اقشار مختلف جامعه را نیز نگران کرده است.

بهشتی از اعتیاد، خشونت و خیانت به عنوان سه عامل و عنصر از هم پاشیدگی خانواده‌ها در استان اردبیل یاد کرد و افزود: اصلی‌ترین عامل در این زمینه اعتیاد است که به تباهی خانواده‌ها منجر شده و بسیاری از جوانان، نوجوانان و اقشار جامعه را گرفتار خود کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱ هزار نفر در استان اردبیل در اولویت درمان و اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: با حمایت‌هایی که از سوی خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم انجام می‌شود، امیدواریم روز به روز به تعداد بهبودیافتگان اعتیاد افزوده شود.

بهشتی با بیان اینکه اشتغال و ایجاد سرگرمی‌های سالم بعد از بهبودی این افراد از دغدغه‌های جدی است، اضافه کرد: با تلاش دستگاه‌های استانی سعی بر این است تا با ارائه آموزش‌های مهارتی و همچنین صدور گواهینامه‌های مرتبط افراد رها شده از دام اعتیاد بتوانند در چرخه اشتغال قرار گرفته و برای خود و خانواده‌هایشان تأمین معاش حلال کنند.

وی فعالیت ۱۱ کمپ بهبود اقامتی را در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: همه مراکز درمانی اجتماع محور، بازتوانی معتادان اعم از زنان و مردان و مراکز جامع درمانی سعی و تلاششان بر این است تا در کنار درمان معتادان و افراد گرفتار در دام اعتیاد به بهبود این افراد کمکی جدی داشته باشند.

بهشتی ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر از مناطق مختلف استان را یادآور شد و ادامه داد: تلاش بر این است تا بر محور مشارکت اجتماعی یاریگران زندگی و پیشگیری از اعتیاد گام‌های اساسی در سالم‌سازی فضای اجتماعی برداشته شده و به نوعی زمینه برای ارتقا وضعیت سلامتی افراد جامعه به ویژه گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان فراهم آید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به مردم استان توصیه کرد که در صورت بروز مشکل در حوزه اعتیاد و گرفتار شدن عضوی از اعضای خانواده از طریق سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد مباحث خود را مطرح کرده و نسبت به دریافت پاسخ‌های علمی، کارشناسی و انجام این امور پیش قدم شوند.

انتهای پیام/

منبع