رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مرکز درمان ناباروری اردبیل آمادگی پذیرش زوج‌های نابارور از سراسر کشور را دارد.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، مهران اوچی اردبیلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: توسعه صنعت توریسم در کنار سایر صنعت‌ها و حوزه‌ها از اهمیت بسزیی در رونق و توسعه استان اردبیل دارد که در این زمینه از زمان تاسیس مرکز درمان ناباروری در سطح استان 33 هزار زوج به این مرکز مراجعه کردند که امروز خوشبختانه بالغ بر 17 درصد از مجموع مراجعه‌کنندگان زوج‌هایی از کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه توریسم سلامت در استان اردبیل از مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌های جهاد دانشگاهی است، افزود: مرکز درمان ناباروری استان اردبیل با پذیرش بیش از 33 هزار زوج از ابتدای تاسیس خود، توانسته تولد 465 نوزاد و موفقیت درمان بیش از800 زوج را با استفاده از آخرین متدهای علمی و فناورانه در کارنامه خود به ثبت برساند که این برای ما افتخاری بزرگ در استان محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به ظرفیت مرکز درمان ناباروری استان اردبیل این مرکز آمادگی پذیرش بیماران و زوج‌های نابارور از سراسر کشور را دارد که در این زمینه میزان پذیرش ما از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق بیشتر بوده است که در این زمینه اولویت ما با پذیرش این مراجعه‌کنندگان تلاش در راستای توسعه و گسترش صنعت توریسم سلامت می‌باشد.

اوچی اردبیل با بیان اینکه تحقیقات سلول‌های بنیادی یکی از اصلی‌ترین فعالیت جهاد دانشگاهی در سطح استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی مجتمع سلامت در اردبیل و حمایت‌های مسئولان استانی، استان اردبیل ظرفیت تبدیل شدن به قطب بزرگ درمان ناباروری را دارد که در این زمینه به تبع حمایتهایی نیز لازم است.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود با سفر رئیس جهاددانشگاهی کشور برای تامین زمین مناسب برای توسعه مرکز درمان ناباروری قفقاز این مشکل نیز برطرف‌شود که در صورت تامین این زمین در یکی از شهرک‌های مرکزی اردبیل، درصدد راه‌اندازی هتل بیمارستان و مجتمع سلامت در اردبیل هستیم تا بدین صورت توسعه صنعت توریسم سلامت در سطح استان را نیز شاهد باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: از زمان تاسیس مرکز درمان ناباروری در استان اردبیل حدود 33 هزار زوج نابارور به این مرکز مراجعه کردند که امروز بالغ بر 17 درصد از این مراجعه‌کنندگان از اتباع خارجی هستند.